חופשה בנאפולי
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בנאפולי העיר השלישית בגודלה באיטליה

חופשה בנאפולי העיר השלישית בגודלה באיטליהחופשה בנאפולי העיר השלישית בגודלה באיטליה

חופשה בנאפולי

דילים לנאפוליחופשה בנאפולי, השוכנת לחופו של מפרץ יפהפה וחוסה בצלו המאיים של הוזוב, היא אמנם רק העיר השלישית בגודלה באיטליה, אך היא ככל הנראה הכי תוססת ומלאת חיים מבין עריה של ארץ המגף.

אומרים שתיירים ממילאנו והצפון באים לטייל כאן כדי להיזכר באותם ימים רחוקים שבהם “איטליה הייתה איטליה” ואכן, נאפולי לא מאכזבת: היא מפכפכת, מבעבעת, חיה ובועטת בשלל מראות המשלבים בחן בין ניגודים גמורים… כביסה צבעונית מתנוססת ברוח מעל סמטה עתיקה, זקנים מתווכחים בקולי קולות בבית קפה ישן נושן וסצנות רחוב, הנראות כאילו נלקחו מתוך סרטיו של פליני, כשהוד והדר של ימים עברו, מתערבבים עם עליבות ועם קצב חיים קקופוני וחם מזג.

נאפולי היא גם הוותיקה והאומנותית ביותר מבין הערים הגדולות באיטליה והיא מתפארת בשלל אוצרות ארכיטקטוניים העשויים לגרום לרומא להחוויר… משרידים ארכיאולוגיים מרשימים, עד ארמונות פאר ומבצרי חוף רבי רושם וכמובן, כנסיות וקתדרלות מדהימות ביופיין.

ואם כל זה לא מספיק, אז נאפולי היא גם העיר הכי טעימה באיטליה, לדעתם של רבים, שכן המטבח הנפוליטני, שלו העניקה העיר את שמה, הוא עשיר בטעמים עזים ובמוצרים טריים שהאדמות הוולקניות הפוריות והשמש הדרום – איטלקית החמה העניקו להם את ברכתם.

אז מה הכי כדאי לעשות במהלך חופשה בנאפולי בירת הדרום של איטליה…

קפלת סן סברו (Museo Cappella Sansevero), הבנויה בסגנון הבארוק, משמשת כמוזיאון בו טיסות לנאפוליניתן לראות כמה וכמה יצירות אמנות יפהפיות שהמדהימה מבניהן היא הפסל של “ישו העטוף בהינומה” (Veiled Jesus). היצירה של ההינומה השקופה בשיש היא פשוט מעוררת השתאות. גם ציורי התקרה בקפלה הם עוצרי נשימה ולצדו של הפסל המפורסם של ישו, יש עוד כמה וכמה פסלים המצדיקים את ההגעה לכאן.

המוזיאון הארכיאולוגי הלאומי (Museo Archeologico Nazionale) מציג אוסף מרשים ביותר של ממצאים מהערים הרומיות העתיקות, פומפיי והרקולנאום, שנקברו תחת מעטה אפר ולבה לפני אלפיים שנה, כולל יצירות ארוטיות מפומפיי שנשמרו במשך שנים רבות בחדר סודי במוזיאון והצגתן לציבור הרחב נאסרה, בשל אופיה הקתולי של איטליה, שהיה קצת פחות מתירני מזה של רומא העתיקה… יש כאן כמה וכמה רצפות פסיפס יפהפיות, פסלים עתיקים מרשימים ואפילו אוסף מרשים של ממצאים ממצרים העתיקה, כולל מומיות של גופות חנוטות.

הארמון המלכותי של קאפו די מונטה (Palazzo Reale di Capodimonte) נבנה לפני יותר משלוש מאות וחמישים שנה ומשלב סגנונות של בארוק וניאו-קלאסי. זהו אחד מהארמונות המפוארים של בית בורבון המצויים בנאפולי (ארמון אחד אחר שלהם, שגם בו אתם חייבים לבקר הוא הארמון המלכותי של נאפולי – Palazzo Reale di Napoli) וכיום שוכן בין כתליו מוזיאון מעולה, המציג כמה מיצירותיהם הידועות של גאוני אמנות רנסנסיים כמו רפאל, בוטיצ’לי, קאראוואג’יו, אל גרקו ואחרים…

המנזר של סן מרטינו (Certosa e Museo di San Martino) הוא מבנה יפהפה בסגנון הבארוק, השוכן ליד מבצר סנט אלמו, על גבעת Vomero הגבוהה, הצופה על העיר וסביבותיה. המנזר המרשים הוקם לפני כשבע מאות שנה, אך נעזב לפני מעט יותר ממאה שנים והפך למוזיאון, בו מוצגים חפצי אמנות ושכיות חמדה של בית בורבון ושל הכנסייה.

הקטקומבות של סן ג’נארו (Catacombe di San Gennaro) הן מערכת קבורה תת קרקעית עתיקה, מימיה הראשונים של הנצרות באירופה. רוב המערות והמחילות כאן נחפרו לפני יותר מ 1,500 שנה והביקור בהן הוא אחת מהחוויות הכי מדהימות בנאפולי.

הקתדרלה, או “דואומו” של נאפולי ( Duomo di Napoli) היא הקתדרלה הגדולה והיפה ביותר בעיר. היא נבנתה לפני יותר משבע מאות שנים (למרות שחזיתה היפהפייה נוספה רק לפני פחות ממאתיים שנה) ומוקד העניין העיקרי שלה היא הקפלה של סן גנארו – Reale cappella del Tesoro di San Gennaro שהעיטורים האומנותיים שלה יפים בצורה יוצאת דופן.

חבילות נופש לנאפולימובן מאליו שבמהלך חופשה בנאפולי חייבים לבקר בשרידים המפוארים של פומפיי (Pompeii) והרקולנאום (Herculaneum): שתי ערים רומיות עתיקות במפרץ נאפולי, שנחרבו בהתפרצות הר הגעש וזוב, לפני כמעט אלפיים שנה ונקברו תחת הלבה וענני האפר, שמצד אחד הביאו עליהן את קיצן, אך מהצד השני שימרו אותן במצב טוב… רחובות מרוצפים, בתי מגורים, מרחצאות רומיים ומבני ציבור נראים כאילו רק אתמול הם היו בשימוש. אחד המוצגים המרשימים והמצמררים ביותר הוא אוסף יציקות הגבס שנוצקו לתוך החללים בלבה, שבהם היו גופות הקורבנות וכך ניתן לראות, בעצם, את התנוחות בהן קפאו אנשי העיר, בשנייה בה נקברו תחת המעטה הגעשי.

במהלך חופשה בנאפולי כדאי לכם לבקר גם בבזיליקה די סנטה קיארה (Complesso Monumentale di Santa Chiara) שנבנתה לפני מאות רבות של שנים, אך ניזוקה קשה במלחמת העולם ה-II ושוקמה ביד אומן.

הכינו הרבה מקום בבטן לפיצות הנפוליטניות המדהימות. נאפולי היא מולדת הפיצה (לא “פיזה”, בניגוד למה שחושבים רבים, בגלל הדמיון בשמות) והפיצות שיוצאות מהתנורים של מסעדות העיר, שהאש שבהם ניזונה מעץ אמתי ולא על גז , הן פשוט ממכרות.

דילים לנאפולי, חבילות נופש לנאפולי, טיסות לנאפולי, טיול מאורגן לנאפולי

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בנאפולי העיר השלישית בגודלה באיטליה
Article Name
חופשה בנאפולי העיר השלישית בגודלה באיטליה
Description
חופשה בנאפולי, השוכנת לחופו של מפרץ יפהפה וחוסה בצלו המאיים של הוזוב, היא אמנם רק העיר השלישית בגודלה באיטליה, אך היא ככל הנראה הכי תוססת ומלאת חיים מבין עריה של ארץ המגף. אומרים שתיירים ממילאנו והצפון באים לטייל כאן כדי להיזכר באותם ימים רחוקים שבהם "איטליה הייתה איטליה" ואכן, נאפולי לא מאכזבת: היא מפכפכת, מבעבעת, חיה ובועטת בשלל מראות המשלבים בחן בין ניגודים גמורים... כביסה צבעונית מתנוססת ברוח מעל סמטה עתיקה, זקנים מתווכחים בקולי קולות בבית קפה ישן נושן וסצנות רחוב, הנראות כאילו נלקחו מתוך סרטיו של פליני, כשהוד והדר של ימים עברו, מתערבבים עם עליבות ועם קצב חיים קקופוני וחם מזג.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

באמסטרדם

בילויים וחיי לילה באמסטרדםבילויים וחיי לילה באמסטרדם

מתכננים טיול או חופשה קצרה לסוף שבוע? מה דעתכם על טיול באמסטרדם? סוף שבוע באמסטרדם יכול להיות חוויה מעולה, ליחידים, זוגות, משפחות או קבוצות. ניתן למצוא דילים שווים לאמסטרדם

חופשה רומנטית בקוס

חופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונותחופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונות

חופשה רומנטית בקוס: האי הקטן קוס, הסמוך לחופיה של טורקיה, התברך ביופי אין סופי: הוא מוקף בחופים חוליים יפהפיים, הנחבאים בין צוקים ומעבר להם, בליבו של האי, יש עמקים קטנים

בדרום ספרד

טיול בדרום ספרד – סיבליה – קורדובהטיול בדרום ספרד – סיבליה – קורדובה

ספרד היא מדינה מעניינת ושופעת באתרים תיירותיים מכל הסוגים. הפעם בחרנו להתמקד דווקא בדרום ספרד, אחד האזורים המתוירים ביותר במדינה זו - חבל אנדולוסיה. באזור זה נוכל למצוא אתרים בעלי