בבוקרשט
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט

פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשטפנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט

בבוקרשט

ארמון הפרלמנטאם כבר ביקרתם בעבר בבוקרשט, אתם בוודאי מכירים את אתרים המרכזיים כמו האטנאום הרומאי; שער הניצחון; ארמון הפרלמנט; רובע ליפסקני, בית הכנסת של בוקרשט וגם את מרכז הקניות AFT. אל אתרים אלו דיברנו במאמרים קודמים, הפעם נדבר על פנינות החמד הפחות מוכרות של בוקרשט. אם בכל זאת תרצו לראות את האתרים המוכרים, תוכלו לקחת סיור תיירים באוטובוס החולף על פני האתרים המרכזיים.

הגנים בבוקרשט

בבוקרשט תכולו למצוא גנים ופארקים רגועים בהם תוכלו לראות את האוכלוסייה המקומית ולהתחבר לעיר במלוא מובן המילה. אחד הפארקים המרכזיים הנמצא ממש במרכז העיר הוא ה Cismigiu Gardens, שם תוכלו לתפוס מעט שלווה בין מדשאות, עצים, פרחים ואגמים פסטורליים. הגינות נבנו ב 1845 על אדריכל נוף גרמני אך בנייתן ושלמה בשנת 1860. במקום ישנם 30,000 עצים אשר הובאו מהרי רומניה ופרחים אקזוטיים אשר הובאו מהגנים הבוטניים של וינה. במקום ישנם מספר בתי קפה וקיוסקים ובימי שמש הוא עמוס במבקרים מקומיים.

עוד פארק מומלץ הוא Herastrua Park המשתרע על פני 187 הקטרים מסביב לאגם. פארק זה פופולרי מאוד בקרב המקומיים אשר אוהבים לבלות כאן את שעות אחר הצהריים. אך בשל גודלו העצום, גם כאשר הוא עמוס הדבר אינו מורגש ותמיד אפשר למצוא את פינת השקט. בפארק תוכלו למצוא את מוזאון הכפר; זהו מוזאון פתוח בו ישנם למעלה מ 60 בתים כפריים מקוריים, טחנות רוח וטחנות מים וכנסיות המייצגות אזורים שונים ברומניה. מוזאון זה מאפשר לכם להציץ אל החיים הכפריים המסורתיים של רומניה מבלי לצאת מבוקרשט.

ולסיום תוכלו לבקר בגנים הבוטניים של בוקרשט, גנים אשר נבנו במימון משפחת המלוכה הרומנית במאה ה 19. בגנים אלו ישנם למעלה מ 10,000 מינים של צמחים. תשומת לב מיוחדת מושכת תצוגת הפרחים האקזוטיים והצמחים הטורפים. המקום מומלץ לביקור עם ילדים.

בית הקברות BELLU ובית הקברות היהודי בבוקרשט

 בית הקברות ההיסטורי בבוקרשט נוסד בשנת 1950 והוא משמש כמקום קבורתם של אישים רומניים רבים, כגון אנשי אקדמיה, מדענים, אומנים, סופרים, מוזיקאים ומשוררים אשר לכל אחד מהם מצבת קבר מרשימה. כמו כן הקברים מסודרים באזורים על פי המקצועות של הקבורים בם. במקום ישנה גם כנסייה עם ציורים מדהימים. המקום פתוח למבקרים מידי יום בין השעות 8-16. עוד בית קברות מעניין בבוקרשט הוא בית הקברות היהודי; כאן מצאו אנדרטאות המנציחות את קורבנות הפוגרומים והשואה.

מוזאון האיכרים (Muzeul Național al Ţăranului Român) – במוזאון זה תוכלו לראות אוספים של טקסטיל, תחפושות, קרמיקה ומבחר חפצי אומנות מחיי האיכרים של רומניה. מוזאון זה זוכה לביקורות חיוביות. מוזאון זה מספק לכם הצצה אל עולם הולך ונעלם.

מחוץ לעיר

אם אתם מבקרים בבוקרשט בפעם השנייה, או שסתם יש לכם זמן, אולי תרצו להרחיק ולצאת אל מחוץ לעיר, גם שם תוכלו למצוא דברים מעניינים.

רובע ליפסקניארמון מוגושואיה – ארמון זה נמצא כ 15 קילומטר ממרכז בוקרשט. בכפר מוגושואיה. כאן תמצאו מערך של מבנים היסטוריים ביניהם מגדל תצפית, בית האורחים ואחוזת הקבורה של משפחת המלוכה. הארמון נבזז פעמיים על ידי העות’ומאנים במאה ה 18. בראשית המאה העשרים הארמון כבר היה הרוס ואף הופצץ במהלך מלחמת העולם הראשונה, אך מאז שוקם ושופץ.

מנזר סנאגוב – על גדות אגם קטן, כ 40 קילומטר מבוקרשט, נמצא מנזר סנאגוב. על פי המסורות המקומיות יש המאמינים כי כאן קבור ולאד השלישי הידוע גם בכינוי ולאד המשפד בשל צורת ההוצאה להורג האכזרית שבה דגל, דבר שהחוקרים לא הצליחו להוכיח. מבנה מסתורי זה נוסד במאה ה – 14 ובהחלט מעניין להתרשם מהמקום.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט
Article Name
פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט
Description
אם כבר ביקרתם בעבר בבוקרשט, אתם בוודאי מכירים את אתרים המרכזיים כמו האטנאום הרומאי; שער הניצחון; ארמון הפרלמנט; רובע ליפסקני, בית הכנסת של בוקרשט וגם את מרכז הקניות AFT. אל אתרים אלו דיברנו במאמרים קודמים, הפעם נדבר על פנינות החמד הפחות מוכרות של בוקרשט.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה בסלוניקי

חופשה בסלוניקי , העיר השנייה בגודלה ביווןחופשה בסלוניקי , העיר השנייה בגודלה ביוון

חופשה בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, אחרי אתונה, יושבת על צומת דרכים חשוב מאין כמוהו במקדוניה, שבצפונה של הארץ והספיקה לראות הרבה תרבויות וממלכות קמות ונופלות במהלך 2,300 השנים שבהן

פירנצה

פירנצה , אחת הפנינים של צפון איטליהפירנצה , אחת הפנינים של צפון איטליה

העיר פירנצה היא אחת מהפנינים של צפון איטליה, היא שוכנת אל מול הנופים המרהיבים של חבל טוסקנה לו היא משמשת כעיר בירה. מבחינה היסטורית העיר מזוהה עם השמות הגדולים באומנות,