בברלין
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חמש דברים שחייבים לעשות בברלין

חמש דברים שחייבים לעשות בברליןחמש דברים שחייבים לעשות בברלין

בברלין

אם לא הייתם בברלין עדיין אני יכול רק לשער ששמעתם עליה המון. בין אם שמעתם בחדשות על המילקי שעולה שם שקל, או אם שמעתם עליה מחברים שהיו שם והמליצו לבוא לבקר.
ברלין היא העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האירופאי, מכילה כ 3.6 מיליון תושבים – לונדון מאוכלסת יותר אבל בקרוב עוזבת את האיחוד.
העיר קיימת כבר כמעט 800, והיא עיר הבירה של גרמניה מ1991 באופן יציב.

אחרי שאנחנו יודעים מעט על העיר עכשיו אפשר לדבר על הסיבה שלשמה התכנסנו, 5 מקומות ודברים שחייבים לעשות כאשר מגיעים לברלין. אציג גם אטרקציות לא תיירותיות, עם זאת אני תמיד ממליץ ההפך משאר הישראלים ואומר שכן טוב ללכת לאזורים התיירותיים, מכיוון והם תיירותיים מסיבה מסוימת.

סיורים חינמיים בברלין:

דילים לברליןמי שהיה בבירות אירופאיות בשנים האחרונות בטח מכיר את החבר’ה במעילים הצהובים שעושים סיורים חינמיים בעיר.
הסיור יוצא מידי יום בשעה 11:00 משער ברדנבורג ומועבר באנגלית על ידי צעירים חמודים ואנרגטיים. סיור נמשך כשלוש שעות ועובר רגלית בנקודות המרכזיות של מרכז העיר. בסוף הסיור נותנים טיפים למדריך לפי החלטתכם.
הסיור הרגלי הוא מומלץ ביותר, במיוחד בתחילת הטיול מכיוון והוא מציע הכרות ראשונית עם מרכז העיר והמקומות החשובים של ברלין. הוא גם קליל, מעניין, מצחיק ומועבר ברוח טובה.
שער ברדנבורג

בניין הרייכסטאג
לקראת המאה העשרים הוחלט על בניית בית לפרלמנט הגרמני.
הבניין הזה הוא מרשים ביותר ומדשאות ענקיות מקדמות את פנינו בהגעתנו אליו.
כאשר נבנה היה חשוב שהבניין יהיה מרשים וישקף לעולם את גודלה של גרמניה ועוצמתה. פול וולוט תיכנן את הארמון הזה והצליח במשימתו. הפרלמנט הגרמני היה נראה כאחד הפרלמנטים המרשימים ביותר בעולם. ב1933 הבניין נשרף והמפלגה הנאצית האשימה את המפלגה הקומניסטית במעשה וכך בעזרת צייד מכשפות עלתה לשלטון. לאחר המלחמה הבניין היה שבר כלי והיה לדוגמה של ניצחון על גרמניה הנאצית במיוחד עקב תצלום הנפת הדגל הסובייטי על גגו. לאחר המלחמה הבניין שופץ מספר פעמים עד לשיפוץ הנוכחי שכולל כיפה מזכוכית שממנה ניתן לצפות בבית הנבחרים הגרמני – סמל לשקיפות והדמוקרטיה החדשה של גרמניה.
ניתן להגיע לכיפה ולצפות ממנה על העיר, כמו כן ניתן לעשות פיקניק במדשאות במידה ולא גשום.
Reichstag. Platz der Republic

אנדרטת השואה של ברלין
אנדרטת השואה, שמשתרעת על 19,000 מטרים מרובעים, היא לא אטרקציה חובה אבל חשוב  חבילות נופש לברליןלבקר בה. בכל זאת אנחנו מדברים על ברלין, העיר שעד לפני לא המון שנים נשלטה על ידי גרמניה הנאצית וממנה עלה לשלטון הצורר הנאצי. האנדרטה נראית קצת כמו בית קברות וקצת כמו שורה של בונקרים. היא עצומה ומתחתיה שוכן מרכז מידע על השמדת העם היהודי בימי מלחמת העולם השנייה.
Holocaust Denkmal. Eberstraße – Cora-Berliner-Straße 1

מסעדת מקס ומוריץ
לי אישית אחד הדברים החשובים בטיולים בחו”ל הוא להרגיש את המוסרת של העם, את התרבות. דבר זה כולל כמובן את המסורת הקולינרית. במסעדת מקס ומוריץ תמצאו אוירה נעימה, אוכל מעולה והמון מנות גרמניות מסורתיות ששווה לאכול. אל תוותרו על השטרודל תפוחים שלהם! המחירים שם סבירים ביותר וחובה להזמין מקום מראש.
Oranienstraße 162, 10969

צ’ק פוינט צ’רלי
למי שלא מכיר, גרמניה הייתה מחולקת עד 1989 בין גרמניה הקומוניסטית לגרמניה המערבית.
מקום זה הוא מעבר הגבול היחידי שהיה קיים בין שתי הגרמניות, היום הוא מהווה מזכרת לשנים של פירוד. ליד נקודת הביקורת יש את המוזיאון שמציג בין היתר חלק מהאמצעים שאיתם תושבי גרמניה המזרחית ניסו לעבור לגרמניה המערבית ללא אישור – מזוודות מיוחדות, תאים מיוחדים במכוניות ועוד. כמו כן ברחוב שטרזמאנשטראסה  הסמוך ניתן לראות את החומה, או חלקים ממנה עם גרפיטי ושלל ציטוטים ואמירות.
Checkpoint Charlie. Friedrichstraße 43-45

טיסות לברליןאלו הם חמשת הדברים שאסור לכם לפספס כאשר אתם מגיעים לברלין. יש לעיר עוד עשרות מקומות מדהימים להציע וכמות המקומות שאליהם תגיעו תלויה כמובן בזמן שלכם בעיר ובכמות הזמן שתרצו להשקיע בכל מקום.
חשוב לזכור שמדובר בעיר אירופאית צפונית ולכן יש להביא ביגוד חם, גם אם מגיעים בחודשי הקיץ, ומומלץ גם לקנות חבילת אינטרנט או כרטיס סים מקומי עם חבילת גלישה מכיוון ואין וויפי חינם בכל נקודה בעיר.
מאחל לכם טיול מדהים ומהנה.

דילים לברלין , חבילות נופש לברלין, טיסות לברלין, טיול מאורגן לברלין

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חמש דברים שחייבים לעשות בברלין
Article Name
חמש דברים שחייבים לעשות בברלין
Description
אם לא הייתם בברלין עדיין אני יכול רק לשער ששמעתם עליה המון. בין אם שמעתם בחדשות על המילקי שעולה שם שקל, או אם שמעתם עליה מחברים שהיו שם והמליצו לבוא לבקר. ברלין היא העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האירופאי, מכילה כ 3.6 מיליון תושבים – לונדון מאוכלסת יותר אבל בקרוב עוזבת את האיחוד. העיר קיימת כבר כמעט 800, והיא עיר הבירה של גרמניה מ1991 באופן יציב.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

בצפון איטליה

טיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונהטיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונה

זהו הזמן לצאת לטיול בצפון איטליה, אזור מקסים ומלא באטרקציות. למעשה יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בצפון איטליה וקשה להספיק הכל בטיול אחד. הפעם נצא למסע העובר ב

אנטליה

אנטליה – חופשה משפחתית מושלמתאנטליה – חופשה משפחתית מושלמת

אם אתם חושבים על חופשה משפחתית עליכם תמיד לחשוב על בילויים ואטרקציות אשר מתאימים לכל המשפחה. לפעמים זה לא קל כאשר יש ילדים בגילאים שונים וכל אחד מהם רוצה לעשות