בודפשט
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל בודפשט פנינה של מרכז אירופה

בודפשט פנינה של מרכז אירופהבודפשט פנינה של מרכז אירופה

בודפשט

בבודפשטבודפשט, בירת הונגריה, היא העיר השישית בגודלה באיחוד האירופי והיא מהווה מרכז כלכלי, פוליטי ותרבותי חשוב מאוד בהונגריה. העיר בודפשט המשתרעת על שתי גדות הדנובה, נחשבת לאחת הפנינות האטרקטיביות ביותר של מרכז אירופה. רחובותיה ההיסטוריים, הגשרים והאווירה המיוחדת מעניקים לה קסם רומנטי והופכים אותה ליעד תיירותי אטרקטיבי עבור התייר הישראלי, כמו גם תיירים מהעולם כולו. בבודפשט תוכלו למצוא מבחר אטרקציות תיירותיות הכוללות מונומנטים לאומיים, מעיינות חמים, פארקים ירוקים, כנסיות, חיי לילה ועוד.

אטרקציות מרכזיות בעיר בודפשט

בבודפשט ישנן אטרקציות רבות ומוקדי עניין. להלן כמה מהאטרקציות המוכרות והפופולריות בקרב תיירים המבקרים בעיר:

ממערב לנהר הדנובה נמצא אזור הבודה. זהו החלק ההררי של בודפשט, בו ניתן למצוא מונומנטים לאומיים, שכונות יוקרה ופחות אזורים מסחריים, אך הרבה מאוד היסטוריה. באזור זה תוכלו למצוא את גבעת המצודה, וללמוד על ההיסטוריה של העיר. המצודה נבנתה על הגבעה במאה ה -13, לאחר פשיטת המונגולים, על מנת להגן על העיר מפני פולשים עתידיים. גבעת המצודה כוללת כמה אטרקציות מעניינות וביניהן ארמון המלך בו ניתן לסייר; הגלריה הלאומית המציגה יצירות אומנות מכל התקופות; כנסיית מטיאש בה הוכתרו מלכי הונגריה; באסטיון הדייגים המרהיב ועוד. במקום ישנה אווירה פסטורלית והוא מעניק תצפית נהדרת על בודפשט, תצפית המומלצת גם בלילה.

עוד אטרקציה בצד זה של העיר היא פארק הפסלים אשר נפתח ב-1993.  פארק זה אסף את דילים לבודפשטמעט הפסלים אשר שרדו ולא נותצו עם התמוטטות הקומוניזם. המקום משמש כאתר הנצחה המלגלג על הקומוניזם ושם ניתן ללמוד על מעללי המלחמה הקרה.

העיר בודפשט נמצאת על קו שבר גיאולוגי ומסיבה זו היא זכתה לשפע של נביעות תרמיות טבעיות המשמשות לבילוי וריפוי. נביעות אלו, ככל הנראה בהשפעת הכיבוש הטורקי, שימשו למרחצאות. כיום עדיין ישנם מרחצאות רבות ברחבי בודפשט המושכים גם מקומיים וגם תיירים. אם תרצו להתנסות בחוויה זו תוכלו לעשות זאת במרחצאות גלרט או סצ’ני.

מסעדות ובתי קפה בעיר בודפשט

בודפשט היא מקום טוב להתנסות בסצנת בתי הקפה, לא רק בשביל הקפה אלא מבחר העוגות והמאפים ההונגריים. חוויה אותנטית תוכלו לקבל בבית הקפה RUSZWURM  . למעשה זוהי מאפייה אשר קיימת כבר קרוב למאתיים שנה ומציעה מבחר של דברי מתיקה בטעם של פעם. מומלץ מאוד לבקר במקום, אך שימו לב שהסיכויים שלכם למצוא שולחן פנוי הם קטנים.

מי שרוצה חוויה אותנטית של המטבח ההונגרי יכול לבקר ב kádár étkezde  . זוהי מסעדה בעלת אופי ביתי הפועלת במתכונת של מסעדת פועלים, כלומר כל יום ישנן מספר מנות אותן מגישים עד שהאוכל אוזל.

מי שרוצה להכיר את המטבח ההונגרי המודרני יכול לעשות זאת במסעדת השף  ZELLER BISTRO הנחשבת לאחת הטובות בעיר והמחירים בה סבירים.

גם מסעדות כשרות תוכלו למצוא בבודפשט, כמו מסעדת כרמל הברית או קפה תל אביב המציע פיצות ומטבח חלבי כשר.

חיי לילה בעיר בודפשט

טיול מאורגן לבודפשטהבליינים שבינינו יוכלו ליהנות מאחת האטרקציות של חיי הלילה בבודפשט 38A. השם המוזר הוא למעשה שמה של אוניה אוקראינית ישנה אשר הפכה למועדון של ריקודים והופעות המשלבים שייט על הדנובה. מסיבות מתקיימות מידי ערב ומומלץ לעקוב אחר האירועים באתר האינטרנט של המקום. אם אתם פחות בעניין ריקודים תוכלו לבקר ב,   KISRABLO  זהו ספורט בר המעוצב כספינת פיראטים. הוא מושך בעיקר צעירים וניתן ליהנות בו מבירה טובה ואוכל עד השעות הקטנות של הלילה. מי שלא ממש מרגיש שייך לסצנת חיי הלילה אבל בכל זאת רוצה לטעום משהו מזה, ניתן לקחת סיורי בארים אשר לוקחים אתכם לכמה מקומות ובדרך כלל כוללים גם משקה או שניים.

דילים לבודפשט, חבילות נופש לבודפשט, טיסות לבודפשט, טיול מאורגן לבודפשט

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
בודפשט פנינה של מרכז אירופה
Article Name
בודפשט פנינה של מרכז אירופה
Description
בודפשט, בירת הונגריה, היא העיר השישית בגודלה באיחוד האירופי והיא מהווה מרכז כלכלי, פוליטי ותרבותי חשוב מאוד בהונגריה. העיר בודפשט המשתרעת על שתי גדות הדנובה, נחשבת לאחת הפנינות האטרקטיביות ביותר של מרכז אירופה. רחובותיה ההיסטוריים, הגשרים והאווירה המיוחדת מעניקים לה קסם רומנטי והופכים אותה ליעד תיירותי אטרקטיבי עבור התייר הישראלי, כמו גם תיירים מהעולם כולו. בבודפשט תוכלו למצוא מבחר אטרקציות תיירותיות הכוללות מונומנטים לאומיים, מעיינות חמים, פארקים ירוקים, כנסיות, חיי לילה ועוד.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

הכדורגל

חווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבעחווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבע

כל אוהדי הכדורגל, וכנראה גם אלו שלא, יודעים שבברצלונה ישנה סצנת כדורגל חזקה מאוד אשר נחשבת לאחת הטובות בעולם. נבחרת הכדורגל של ברצלונה כבר זכתה במונדיאל ובאליפויות רבות, כולל נבחרת

נופש בבורגס

נופש בבורגס עם ילדים – אטרקציות בבורגסנופש בבורגס עם ילדים – אטרקציות בבורגס

נופש בבורגס, אחת מערי התיירות הפופולאריות ביותר לאורכו של הים השחור, שוכנת במרכזה של רצועת חוף יפהפייה, המתהדרת בחופים מקסימים, אתרי נופש מעולים ואפילו כמה עיירות היסטוריות מרתקות, המשמרות אווירה

ביטוח נסיעות לחו“ל

ביטוח נסיעות לחו“ל – מה צריך לדעתביטוח נסיעות לחו“ל – מה צריך לדעת

מתכננים את החופשה הבאה? אולי זה יהיה רק סוף שבוע קצר ביעד קרוב כמו אתונה או ברלין; אולי אתם בכיוון של טיול לאורלנדו או איזו מדינה אסייאתית? לא משנה לאן