בפירנצה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל המדריך למטייל בפירנצה – לראות את בירת התרבות האיטלקית בשלושה ימים

המדריך למטייל בפירנצה – לראות את בירת התרבות האיטלקית בשלושה ימיםהמדריך למטייל בפירנצה – לראות את בירת התרבות האיטלקית בשלושה ימים

בפירנצה

חבילות נופש לפירנצהאת מה אתם רואים לנגד עיניכם כשאתם חושבים על טיול בפירנצה ? “דוד” של מיכלאנג’לו, או “ונוס” של בוטיצ’לי ? נשים צעירות, הלבושות במיטב יצירותיהם של מעצבי האופנה הטובים בעולם ? הארמונות הציוריים של בית מדיצ’י ? דנטה אליגיירי והקומדיה האלוהית ? גלילאו גליליי ותרומתו למדע ? אוכל טוסקני מעולה ? סמטאות רומנטיות ? גשרים עתיקים ומלאי אופי, או שמא שילוב של כל אלה גם יחד ?

בואו נהיה מציאותיים, פירנצה היא לא עיר שאפשר להקדיש לה פחות משלושה ימים ולמען האמת, גם הרבה יותר מכך, אבל 72 שעות הם המינימום הנדרש כדי לטעום וליהנות מכל הטוב שיש לעיר היפה הזאת להציע למבקרים בה, מבלי להעמיס יותר מידי…

אז הנה רעיון ללו”ז שייקח אתכם דרך המקומות הכי שווים בפירנצה – עיר החבצלות.

את יומנו הראשון בפירנצה נתחיל, איך לא, מגלריית אופיצי (Uffizi Galleries), שהרי לבקר בפירנצה מבלי להיות בגלריית אופיצי זה נורא בדיוק כמו להיות בפאריס מבלי לבקר בלובר. גלריית האמנות הזאת היא בין המוזיאונים הטובים בעולם ומשכנת בין כתליה את אחד מהאוספים המרשימים ביותר של אמנות הרנסאנס האיטלקי, כולל יצירות בלתי נשכחות כמו “הולדת ונוס” של בוטיצ’לי, “פלורה” של טיציאן, “המדונה עם החוחית” של רפאל, “קרב סן רומאנו” של פאולו אוצ’לו ועוד ציורים וחפצי אמנות שהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות המערבית.

טיפ: הקדישו לגלריה לפחות 3 שעות ורכשו מראש את הכרטיס המאפשר לכם שלא לעמוד בתור הארוך המשתרך בחוץ (skip the line ticket).

מכאן תצאו לכיכר הסיניורה, הסמוכה לגלריה ועליה נמצאים ארמון “פאלאצו וקיו” (Palazzo Vecchio) והלוג’ה דיי לאנצי (Loggia dei Lanzi), שם נמצאים פסלים מרהיבים של דמויות מיתולוגיות.

המשיכו דרך Via Vacchereccia ו Via Por Santa Maria אל “הגשר הישן” של פירנצה, הלא דילים לפירנצההוא פונטה וקיו הידוע (Ponte Vecchio) שהיה היחיד ששרד את ההפצצות במלחמת העולם ה-II

הליכה קלה ונעימה של פחות מעשר דקות תביא אתכם אל Piazza Santo Spirito, שם תוכלו לאכול באחת מן המסעדות הרבות והטובות שבמקום ולאחר מכן לבקר בכנסיית סנטו ספיריטו (Basilica di Santo Spirito) ואם יש לכם עדיין כוח, תוכלו לבקר גם בארמון פיטי (Palazzo Pitti) או לפחות בגנים המדהימים המשתרעים בחזיתו (Giardino di Boboli).

ברחובות הקטנים ומלאי האופי והאווירה של אזור Santo Spirito, בין הפיאצה והנהר, תוכלו למצוא גם מסעדות טוסקניות אותנטיות וביתיות (או כפי שקוראים לזה : Osteria).

את היום השני נתחיל השכם בבוקר בכיכר הקתדרלה (Piazza del Duomo), שם ניצבת הקתדרלה המרשימה של העיר, עם כיפתה האדמדמה, אותה ניתן לראות מכל מקום בפירנצה. כמו כן נראה את מגדל הפעמונים של ג’יוטו ואת בית הטבילה, לפני שנמשיך לגלריית האקדמיה Accademia Gallery, שם ניצב בגאון פסל “דוד” המקורי של מיכלאנג’לו, לצדן של עוד כמה וכמה יצירות מרהיבות.

מכאן נמשיך ל Piazza San Marco ושמאלה ל Via Cavour דרכו תגיעו לכנסיית Basilica di San Lorenzo ולקפלות של בני משפחת מדיצ’י (Cappelle Medicee).

המשיכו מכאן ל Via dei Calzaiuoli והלאה, דרך Via Calimala לפיאצה דלה רפובליקה (Piazza della Repubblica), שם היה “הפורום” (מרכז העיר) בתקופת האימפריה הרומית. כאן גם שכן הגטו היהודי לפני כחמש מאות שנה.

מכאן תוכלו ללכת לארמון Palazzo Strozzi, הנמצא במרחק של כמה דקות ובו יש שפע של תערוכות אמנות מעניינות. ברחובות שבין כיכר הרפובליקה והארמון יש שפע של חנויות אופנה מסוגננות, לחובבי השופינג מבינכם.

את יומנו השלישי בפירנצה נתחיל מ Piazza Santa Croce, שם נבקר בבזיליקה היפהפייה (Basilica di Santa Croce di Firenze) ולאחר מכן נשים את פעמינו אל גשר Ponte alle Grazie, אתו נחצה את נהר הארנו ונפנה שמאלה לרחוב Lungarno Serristori, ממנו נוכל להשקיף לעבר המרכז הקלאסי של פירנצה מזווית קצת אחרת…

טיסות לפירנצהנגיע ל Piazza Poggi ונטפס ממנה במדרגות אל Piazzale Michelangelo, ממנה ניתן להשקיף על כל פירנצה וליהנות מאותו מראה פנוראמי מרהיב של העיר, המופיע על כל הגלויות. הליכה קצרה של כמה דקות תביא אתכם אל כנסיית Abbazia di San Miniato al Monte, שלידה נמצא בית קברות ציורי, עם מצבות אמנותיות למדי (Cimitero delle Porte Sante).

רדו מכאן לכיוון הנהר דרך Via del Monte alle Croci, שלאורכו יש גינת ורדים יפהפייה מוקפת חומה (תוכלו להציץ לתוכה : Giardino delle Rose) וזהו… ברחוב Via di S. Niccolò ישנן כמה וכמה מסעדות ובתי קפה לא רעים.

והכי חשוב : תזכרו שאלו הן רק המלצות ולא “תורה מסיני”, אז אפשר להיות גמישים קצת.

דילים לפירנצה, חבילות נופש לפירנצה, טיסות לפירנצה, טיול מאורגן לפירנצה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
המדריך למטייל בפירנצה – לראות את בירת התרבות האיטלקית בשלושה ימים
Article Name
המדריך למטייל בפירנצה – לראות את בירת התרבות האיטלקית בשלושה ימים
Description
את מה אתם רואים לנגד עיניכם כשאתם חושבים על פירנצה ? "דוד" של מיכלאנג'לו, או "ונוס" של בוטיצ'לי ? נשים צעירות, הלבושות במיטב יצירותיהם של מעצבי האופנה הטובים בעולם ? הארמונות הציוריים של בית מדיצ'י ? דנטה אליגיירי והקומדיה האלוהית ? גלילאו גליליי ותרומתו למדע ? אוכל טוסקני מעולה ? סמטאות רומנטיות ? גשרים עתיקים ומלאי אופי, או שמא שילוב של כל אלה גם יחד ?
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

اليونان

عطلات مناسبة ورخيصة الى اليونانعطلات مناسبة ورخيصة الى اليونان

اليونان هي واحدة من المدن الأوروبية صاحبة الحضارات العريقة في هذة القارة العجوز، تتواجد اليونان في جنوب شرق أوروبا، لقد تم إعتبار اليونان بإنها مهد الحضارة الأوروبية وذلك بسبب تفوقها

פראג

מגלים את קסמה של פראג בטיול מאורגןמגלים את קסמה של פראג בטיול מאורגן

העיר פראג היא אחת מהערים הרומנטיות המייצגות יפה את הקסם של אירופה. יש הרבה מה לראות ולעשות בעיר ובכל מקוום מלווה אתכם האווירה של עיר היסטורית זו. פראג היא עיר

חופשה בטוסקנה

חופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולםחופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם

חופשה בטוסקנה, עצם הזכרת שמה של טוסקנה מעלה אסוציאציות של נוף יפהפה ובתים כפריים משגעים, בהם מוגש אוכל ביתי מרנין לב ויין קיאנטי משובח ואכן, טוסקנה הייתה ועודנה אחד מחבלי