הסילווסטר
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל הסילווסטר באמסטרדם, פראג ורומא

הסילווסטר באמסטרדם, פראג ורומאהסילווסטר באמסטרדם, פראג ורומא

הסילווסטר

עוד רגע השנה מסתיימת ובעולם כולו מתכוננים לקבלת השנה האזרחית החדשה. סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה הוא תמיד אירוע מתרגש אותו נוהגים לחגוג במסיבות ואירועים שונים. בישראל סוף השנה האזרחית היא אירוע צנוע יחסית, אך מי שרוצה לפרוש כנפיים ולחגוג בגדול יכול לעשות זאת בחו”ל. אז מה קורה השנה בחגיגות הסילווסטר באירופה?

הסילווסטר באמסטרדם

אמסטרדם היא אחד היעדים הפופולריים לחגיגות השנה החדשה. מלבד הארוחות במסעדות וכמובן מסיבות הסילווסטר במועדונים, ישנם כמה אירועים מיוחדים. אחד האירועים המרכזיים מתקיים בכיכר MUESUMPLEIN; זהו אירוע הפתוח לציבור עם מוזיקה וזיקוקים אשר נחשב לאירוע המרכזי של העיר ומשודר גם בטלוויזיה. אירוע נוסף מתקיים בכיכר NIEUWMARKT בצ’ינה טאון של אמסטרדם. שימו לב שבהולנד נאסר על מכירת זיקוקים ונפצים למעט 24 ו 31 בדצמבר. בימים אלו הרחובות מתמלאים ברעשי הפיצוצים.

אם בא לכם לעשות משהו קצת פרוע, או לפחות רק לראות אם לא להשתתף, אתם מוזמנים ביום שלמחרת (ה 1 בינואר) ל ZANDVOORT AAN ZEE  הנמצאת כשעה וחצי מאמסטרדם, שם אלפי אנשים משתתפים בטבילה קפואה במימיו של הים הצפוני.

עוד נקודה חשובה היא התחבורה הציבורית אשר בדרך כלל נפסקת בשעה 8 בערב או פועלת בצורה מוגבלת ביותר. ולסיום, אם אתם כבר באמסטרדם, אל תוותרו על המסורת לאכול Olibollen בחצות. אלו הם כדורי בצק מטוגנים, אותם מקנחים בשמפניה.

שנה חדשה בפראג

פראגפראג הרומנטית היא מקום נפלא להיפרד מהשנה החולפת ולקבל את שנת 2020. אחד האירועים יוצאי הדופן הוא זחילת הפאבים PRAGUE PUB CRAWLR. זהו אירוע שכל שנה הולך וגדל ובמהלכו צועדים מפאב לפאב עד שמסיימים את הערב במועדון Karlovy lazne, מועדון נחשב בעל 5 קומות. קחו בחשבון שכדאי להתלבש חם כי הטמפרטורות נמוכות. לפרטים נוספים https://pubcrawl.cz

ואי אפשר לקבל את השנה החדשה ללא מופע זיקוקים. כמובן שתראו זיקוקים רבים בלילה האחרון של השנה. אך המופע הרשמי מתרחש דווקא בראשון לינואר ב 16 בערב או Letna Park. את המופע תוכלו לראות מנקודות שונות בעיר; גשר צ’ארלס והכיכר המרכזית הם פופולריים במיוחד.

עוד דרך מעניינת לחגוג את השנה החדשה בפראג היא באמצעות שיט לילי על הנהר. כך תוכלו לראות את נופי העיר המוארת, מופעי הזיקוקים וגם ליהנות מהבידור בשיט. ישנן הפלגות הכוללות מסיבה או הופעות גאז’  הכוללות גם ארוחת ערב.

שימו לב שמחירי המוניות קופצים באופן חוקי בלילה הזה. המזל הוא שעיקר האטרקציות מרוכזות במרחקי הליכה.

שנה חדשה ברומא

רומאברומא לשנה החדשה לא קוראים סילווסטר, ברומא קוראים לזה Capodamo. האיטלקים נוהגים לציין את האירוע בארוחה בחברת בני המשפחה וחברים, אך כמובן שישנן התרחשויות בכל כיכרות העיר עם הופעות ואטרקציות.

רומא היא עוד מקום נהדר לקבל בו את השנה החדשה. האירוע המרכזי מתקיים בקירקוס מקסימוס והוא מתחיל בתשע בערב. הוא כולל הופעות של מוזיקה, אקרובטיקה ועוד הפתעות. לאחר חצות תתקיים הופעה של סקאנק אנאנסי ודיג’יים בסגנונות שונים עד השעות הקטנות של הלילה. זיקוקים יש בכל רחבי העיר. אך כאן מתקיים מופע הזיקוקים המרכזי.

מי שרוצה לחגוג בצורה אחרת מוזמן לכנסיית Caravita במרכז רומא, שם תתקיים הופעה של שלושת הטנורים, אלו הם הזמרים המוכשרים ביותר של רומא במופע מחווה למופע שלושת הטנורים המקורי. המופע מתקיים ב 31 בדצמבר ובראשון לינואר והכניסה בתשלום. אם אתם יותר בעניין של מסיבות, מסיבות מתקיימות בכל המועדונים של רומא, אך שימו לב שיהיה מפוצץ ויש להזמין מקום מראש.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
הסילווסטר באמסטרדם, פראג ורומא
Article Name
הסילווסטר באמסטרדם, פראג ורומא
Description
עוד רגע השנה מסתיימת ובעולם כולו מתכוננים לקבלת השנה האזרחית החדשה. סופה של שנה ותחילתה של שנה חדשה הוא תמיד אירוע מתרגש אותו נוהגים לחגוג במסיבות ואירועים שונים. בישראל סוף השנה האזרחית היא אירוע צנוע יחסית, אך מי שרוצה לפרוש כנפיים ולחגוג בגדול יכול לעשות זאת בחו"ל. אז מה קורה השנה בחגיגות הסילווסטר באירופה?
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה בפראג

חופשה בפראג: הקסם הרומנטי, מבנים היסטוריים, גלריות בוטיק וחנויות וינטגחופשה בפראג: הקסם הרומנטי, מבנים היסטוריים, גלריות בוטיק וחנויות וינטג

מתכננים חופשה בפראג? מעטות הן הערים בעולם שיכולות להתחרות עם הקסם הרומנטי שיש לה, לפראג ועם החן של ימים עברו, העוטף את רחובותיה הישנים. זאת היא אחת מן הערים הבודדות

בברצלונה

מה אוכלים, קונים, רואים בברצלונהמה אוכלים, קונים, רואים בברצלונה

ברצלונה היא עיר תוססת ויפה המלאה בפעילויות ואטרקציות, יש הרבה מאוד מה לראות ולעשות בברצלונה, מכנסיות מרשימות ועד משחקי כדורגל איכותיים. ברצלונה היא יעד תיירותי ברמה עולמית והיא מושכת

טיול לדרום איטליה

טיול לדרום איטליה – האי קאפרי ואתר פומפייטיול לדרום איטליה – האי קאפרי ואתר פומפיי

טיול לדרום איטליה מומלץ מאוד עבור התייר הישראלי, תוכלו למצוא בה חופים, עתיקות, מסעדות, תרבות ועיירות קסומות. העיר נאפולי היא בירת האזור, זוהי העיר השלישית בגודלה באיטליה והיא יעד בפני