הרי הטטרה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל הרי הטטרה: סלובקיה – אין ים, אך יש הרים

הרי הטטרה: סלובקיה – אין ים, אך יש הריםהרי הטטרה: סלובקיה – אין ים, אך יש הרים

הרי הטטרה

סלובקיה היא מדינה יפיפייה המתאימה במיוחד לאוהבי הטבע. היא מציעה לכם טיולים בסביבה פסטורלית הכוללת נופים הררים; יערות ירוקים; מפלי מים וביניהם כפרים וטירות עתיקות. מי שבאמת מתחבר לדברים הללו מוזמן לבקר בהרי הטטרה שהם חלק מרכסי הרי הקרפטים.

סלובקיההרי הטטרה הם אחד מהאזורים המרשימים ביותר בסלובקיה. הסלובקים אוהבים מאוד את אזור זה והוא אף מוזכר בהימנון הלאומי של סלובקיה. הפסגה הגבוהה ביותר היא בגובה של 2665 מטר ובאזור יש שפע של מסלולי טיולי. ולא רק מסלולי הליכה, מתקיימים כאן גם טיולי ג’יפים, שייט וספורט אתגרי. האזור מומלץ מאוד לטיולי טבע; יש כאן אפשרויות קמפינג רבות, אך כמובן שצריך להצטייד בהתאם לתנאי השטח ותנאי מזג האוויר. כמו כן כדאי להצטייד במפות אותן תוכלו למצוא בקלות בחנויות המזכרות באזור, בתי המלון ולשכות המידע לתייר. המפות מספקות לכם מידע רב על המסלולים, מידע הכולל גם את משך הזמן ורמת הקושי.

הפעם נתייחס לשני אזורים של הרי הטטרה, האזור אשר נקרא הרי הטטרה העליונים (Vyoske Tatry)  והרי הטטרה התחתונים (Mizke Tatry).

הרי הטטרה הגבוהים

בהרי הטטרה הגבוהים תוכלו למצוא את הפארק הלאומי פיניני. הפארק נמצא בצפון המדינה, סמוך לגבול עם פולין. הוא אינו הגדול ביותר בין הפארקים של סלובקיה, אך הוא בהחלט אחד המומלצים בזכות נופיו עוצרי הנשימה ושפע הפעילויות במקום. במהלך השיטוט בפארק תוכלו לפגוש את המגוון האדיר של הצמחייה וגם להעיף מבט בבעלי החיים בסביבתם הטבעית. הפארק מרוחק מהערים הגדולות ומומלץ להגיע אליו מפופרד באמצעות רכב.

bratislavaבפארק זה תמצאו, לצד מסלולי ההליכה והרכיבה על אופניים, גם אטרקציות רבות הכוללות שיט קיאקים בנהר. ואם כבר הגעתם לאזור, לא הרחק מהפארק תוכלו למצוא את טירת סטארה לובובניה. זוהי טירה מימי הביניים שכדאי לבקר בה, ובסמוך אלייה ישנו גם מוזאון המציג חפצי אומנות שהיו שייכים למשפחות האצולה שהתגוררו בה.

עוד אטרקציה מעניינית בפארק היא מסלול הליכה חדש יחסית המוביל אתכם בין צמרות העצים. אל המסלול מגיעים באמצעות רכבל, אך ניתן גם לעלות ברגל. המסלול נמצא בגובה של 24 מטרים מעל פני הקרקע ואורכו הוא כקילומטר. בסופו מגדל תצפית בגובה של 32 מטר.

אגם שטבסקה פלסו – מבין כל האגמים באזור, אגם זה נחשב ליפה ביותר. סביבו יש מסלול הליכה בארוך של 2.5 קילומטרים. מומלץ מאוד לבקר כאן גם בחורף כאשר הכל קפוא ומושלג. כאשר מזג האוויר מאפשר זאת ניתן גם להחליק על הקרח.

הרי הטטרה התחתונים

למורדות הרי הטטרה נמצאת עיר קטנה בשם ליפטובסקי מיקולש אשר יכולה להיות נקודה טובה להתחלה. ממנה תוכלו להגיע בקלות לכל האתרים. אך גם בעיר עצמה ישנם מוקדי עניין. מומלץ לשוטט במרכז העיר שם תמצאו מבנים עתיקים ואפילו בית כנסת, מוזאונים וגלריות.

לא הרחק תוכלו למצוא את מערת החירות. זוהי מערת נטיפים מרהיבה ומתוירות מאוד. במערה ישנם מעברים מסועפים באורך של 11 קילומטר. אך רק 2 קילומטר פתוחים לקהל. כאן תוכלו לראות נטיפים מרהיבים ואגמים תת קרקעיים. בתוך המערה ישנן טמפרטורות נמוכות בכל עונות השנה וגם לחות גבוהה.

bratislavaאם אתם בעניין של מערות תוכלו לבקר גם במערת דמנובקה. זוהי מערת קרח עם נטיפי קרח מרהיבים. שימו לב שיש בה טמפרטורות הקרובות לאפס בכל עונות השנה. זוהי תופעה גאולוגית ייחודית וכדאי לבקר.

עוד עיר שכדאי לבקר בה היא באנסקה שטיאוונציה הנמצאת במורדות הרי הטטרה. עיר ציורית זו הוכרזה כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו והיא נמצאת באזור שבעבר היה לוע של הר געש. עיר זו מזוהה עם מכרות הזהב והכסף שבה.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
הרי הטטרה: סלובקיה - אין ים, אך יש הרים
Article Name
הרי הטטרה: סלובקיה - אין ים, אך יש הרים
Description
סלובקיה היא מדינה יפיפייה המתאימה במיוחד לאוהבי הטבע. היא מציעה לכם טיולים בסביבה פסטורלית הכוללת נופים הררים; יערות ירוקים; מפלי מים וביניהם כפרים וטירות עתיקות. מי שבאמת מתחבר לדברים הללו מוזמן לבקר בהרי הטטרה שהם חלק מרכסי הרי הקרפטים.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

פאריז

פאריז למתחילים – לגלות את עיר האורות בפעם הראשונהפאריז למתחילים – לגלות את עיר האורות בפעם הראשונה

פאריז היא, ללא ספק, אחת מהערים היפות באירופה, אם לא בעולם ואחד מאותם מקומות שאפשר לחזור אליהם, שוב ושוב ותמיד לרצות עוד. לבירה הצרפתית יש כל כך הרבה מה להציע

טיול מאורגן לאירופה

טיול מאורגן לאירופה 5 פנינות אירופאיותטיול מאורגן לאירופה 5 פנינות אירופאיות

אם בא לכם לעשות טיול מאורגן לאירופה של כמה יעדים באירופה, הרשו לנו להמליץ לכם על מסלול מעניין המשלב כמה הערים המעניינות של אירופה - לוקסמבורג, בריסל, האג, אמסטרדם וקלן.

burgas

בורגס מציעה יותר מ20 אטרקציות שחייבים לראותבורגס מציעה יותר מ20 אטרקציות שחייבים לראות

בורגס יכולה להציע אטרקציות רבות: מחופים ואגמי מים מלוחים ועד אגדות אורבניות מעניינות. אם אתם מגיעים לבורגס, הנה רשימה של האטרקציות הכי טובות אשר יהפכו את הטיול שלכם להרפתקה.