השוקולד
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל טעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצרי

טעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצריטעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצרי

השוקולד

מי מאתנו לא אוהב שוקולד? כאשר אנו נוסעים לחו”ל, חנויות השוקולד הוא מתנה נהדרת לחברינו וקרובי משפחתנו, מתנה שאנו בעצמינו נשמח לקבל. הפעם נצא למסע אל המדינות בהן השוקולד תופס מקום של כבוד בתרבות וזוהי מסורת ארוכת שנים.

נראה שתמיד ישנה תחרות בין בלגיה, שווייץ וצרפת בכל הקשור לשוקולד. במדינות אלו הכנת השוקולד היא אומנות של ממש, אך האם באמת יש הבדל? את זה אתם תקבעו. הפעם נצא למסע טעימות אירופאיות בו נבחן את השוקולד הבלגי, הצרפתי והשוויצירי.

השוקולד בבלגיה

הבלגים לוקחים את נושא השוקולד מאוד ברצינות והדבר מתבטא בתרבות שלמה שהתפתחה סביבו; החל מדרך הייצור ועד אכילתו. השוקולטיירים הבלגים לוקחים את עצמם מאוד ברצינות והשוקולדים שהם מייצרים הם לא רק רק טעימים, אלא גם יפים ואסתטיים במיוחד. לא ניתן לבקר בבלגיה מבלי להתרשם מהשוקולטריות שלה, חנויות השוקולד אשר מזכירות חנויות תכשיטים אופנתיות ויש האומרים כי כך גם המחירים. הבלגים צורכים כמויות גדולות של שוקולד ובבלגיה כולה יש למעלה מ 2500 שוקולטריות, כאשר ההתמחות העיקרית כאן היא פרלינים. אחת מרשתות השוקולד המפורסמות בבלגיה היא NEUHAUS. במקור NEUHAUS היה רוקח אשר השתמש בשוקולד לטשטש את טעמן המר של התרופות והוא זה אשר המציא את הפרלין – מעטפת שוקולד קשיחה ובתוכה מילוי רך. לרשת סניפים רבים אבל הסניף המקורי אשר נפתח ב 1857 עדיין קיים. את רשימת הסניפים תוכלו למצוא באתר האינטרנט.

טראפלסצרפת

השוקולד הגיע לצרפת לראשונה מספרד בשנת 1615 בתור משקה. במהרה הוא אומץ על ידי הפריזאים ותושבי צרפת כולה. הוא נחשב למעורר תאווה. ליהודים אשר נמלטו מספרד והביאו איתם את אומנות הכנת השוקולד לצרפת היה חלק חשוב באומנות השוקולד הצרפתית, אך האנטישמיות לא הייתה לטובתם. אומנות השוקולד הצרפתית מאופיינת במעט טעם מריר וזה מה שמייחד אותם משכניהם השוויצרים והבלגים.

Cazenave היא אחת מרשתות השוקולדים המפורסמות של צרפת. היא נוסדה על ידי Martin Pierre Cazenave ב 1854 ועד היום נחשבת לאחת האיכותיות ביותר בצרפת. השוקולד מיוצר מפולי קקאו אותם הם מייבאים מדרום אמריקה והקריביים וחלק מהמתכונים המקוריים עדיין נמצאים בשימוש. עוד רשת שוקולדים מפורסמת היא Richart אשר נוסדה ב 1925 על ידי ג’וזף ריצ’ארט בעיר ליון. הייחוד של השוקולדים שלו הוא כמה “משפחות טעמים: אשר ייצר הכוללים בין היתר שוקולדים בטעמי בלסמי, טעמי פירות, תבלינים ועוד.

שוקולד שווייץ

שווייץ נחשבת למעצמת שוקולד למרות שנכנסה יחסית מאוחר לתחום. מפעל השוקולד הראשון נפתח בשווייץ ב 1819 על ידי פרנסואה לואי קאיה אשר למד את אומנות הכנת השוקולד באיטליה. התרומה הגדולה של שווייץ לשוקולד היא הוספת החלב לתהליך הייצור, טכניקה אשר הוזילה את עלויות השוקולד והפכה למקובלת בכל רחבי העולם. ודרך אגב זוהי אינה התרומה היחידה של שווייץ בתחום. הם גם שינו את תהליך הייצור והביאו לעולם את המושג שוקולד נמס.

Sprüngli שוקולטייריםהיא אחת מחנויות השוקולד המפורסמות של שווייץ. הם עוסקים בהכנת שוקולד קרוב ל 200 שנה. הם מקפידים על שימוש בחומרי גלם איכותיים ויש להם מגוון גדול של שוקולדים. הטראפלס שלהם מאוד מומלצים. שחקן חדש יחסית הוא Max Chocolatier אשר נפתח בשנת 2009, אך במהרה כבש את מקומו בצמרת. מומלץ לנסות את טראפלס הערמונים העונתי ויש אפילו שוקולד וגאני.

אם תבקרו בשווייץ ותרצו ללמוד על ייצור השוקולד, תוכלו לעשות זאת במרכז המבקרים של קאלייר בעיירה ברוד. כמובן שגם תוכלו לטעום שוקולדים טעימים.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
טעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצרי
Article Name
טעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצרי
Description
מי מאתנו לא אוהב שוקולד? כאשר אנו נוסעים לחו"ל, שוקולד הוא מתנה נהדרת לחברינו וקרובי משפחתנו, מתנה שאנו בעצמינו נשמח לקבל. הפעם נצא למסע אל המדינות בהן השוקולד תופס מקום של כבוד בתרבות וזוהי מסורת ארוכת שנים.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה משפחתית בפראג

חופשה משפחתית בפראג או מה עושים עם ילדים בפראגחופשה משפחתית בפראג או מה עושים עם ילדים בפראג

פראג ידועה בתור עיר עם אווירה רומנטית והרבה היסטוריה, ובתור עיר כזו יש בה הרבה אטרקציות מעניינות. אך כאשר מתכננים חופשה משפחתית בפראג עם ילדים יש לתכנן את החופשה בצורה

האי רודוס

חופשה חלומית, הכירו את האי רודוס, יווןחופשה חלומית, הכירו את האי רודוס, יוון

הוא קטן, הוא קרוב והוא פנינה אמתית לחופשה חלומית, הכירו את האי רודוס - יעד מושלם לחופשה משפחתית או לזוג הרוצה לבלות חופשה רומנטית. לא במקרה הוא אחד היעדים המיותרים