חופשה בבודפשט
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בבודפשט: הגבעות של בודה ואת השדרות של פשט

חופשה בבודפשט: הגבעות של בודה ואת השדרות של פשטחופשה בבודפשט: הגבעות של בודה ואת השדרות של פשט

חופשה בבודפשט

דילים לבודפשטחופשה בבודפשט, בירת הונגריה משתרעת על שתי גדותיו של נהר הדנובה הרחב ומאחדת תחת שמה את הגבעות הססגוניות של אזור “בודה” ואת השדרות האלגנטיות של אזור ה “פשט”, ולמרות שבאזור בו שוכנת כיום העיר היו ישובים כבר בימי קדם, הרי שבודפשט נוסדה כעיר רק לפני פחות ממאתיים שנה, לאחר ששלושת הערים שמהן היא מורכבת – בודה, פשט ואובודה, התאחדו. ומאז היא הלכה וגדלה והפכה לאחת מן הערים היפות והאלגנטיות של מרכז אירופה ולביתם של כמעט שני מיליון איש, המהווים חמישית מכלל תושבי הונגריה.

שדרות רחבות ורחובות אלגנטיים, שלאורכם שפע של מבנים היסטוריים מרשימים בשלל סגנונות, מבארוק ועד ניאוקלאסי וארט-נובו, הופכים את השיטוט בעיר לחוויה מהנה ביותר. ארמונות ומבני פאר עם עיצוב פנים עשיר להפליא, בתי קפה קלאסיים, בני יותר ממאה שנים, שעדיין מקפידים על גינוני הטקס של ימים עברו ואולמות קונצרטים ואופרה אלגנטיים, בהם תוכלו להתענג על מוזיקה קלאסית במחיר מצחיק. וכמובן שיש גם מבצרים עתיקים ומרחצאות חמים מהטובים באירופה ושייט רומנטי על הדנובה ואוכל מעולה ועוד שפע של פעילויות מעניינות, ההופכות כל ביקור בבירה ההונגרית לחוויה נפלאה.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך חופשה בבודפשט ?

הפארק העירוני של בודפשט (City Park או Városliget בהונגרית) נמצא לא רחוק ממרכז העיר וחוץ מזה שהוא אחד מהפארקים הכי יפים ונעימים בעיר, יש בו ובסביבתו כמה וכמה אטרקציות ונקודות עניין שממש שווה לכם לדעת עליהן…

המרחצאות הידועים (Széchenyi Thermal Baths) נמצאים בליבו של הפארק והם הגדולים חבילות נופש לבודפשטמסוגם באירופה. הם נבנו לפני יותר ממאה שנה ושוכנים בתוך מבנה ענק ומרהיב בסגנון הבארוק, שלצדו נמצאות הבריכות החיצוניות ובהן מים חמים ועשירים במינרלים לרוב.

כיכר הגיבורים הצמודה לפארק (Hősök tere בהונגרית) נחנכה לפני יותר ממאה שנים ומהווה את אחד מהמקומות המרכזיים בעיר. בקצה של הפיאצה הענקית ניצבת קשת עמודים בסגנון רומי ועליה פסלים של גיבורים מההיסטוריה ההונגרית, אשר העניקו לכיכר את שמה. צמוד לכיכר נמצא המוזיאון לאמנות יפה (Szépművészeti Múzeum) ובו מוצגים כמה מהאוספים הטובים באירופה : מצרים העתיקה, יוון העתיקה , ימי הביניים וכמה מן המאסטרים הגדולים של הרנסאנס באירופה.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה בבודפשט Click To Tweet

מצידה השני של כיכר הגיבורים נמצא “היכל האמנות” (Műcsarnok Kunsthalle) השוכן במבנה מרשים שבחזיתו אכסדרה של עמודים בסגנון התחייה היוונית, ובו תערוכות מתחלפות של אמנות מודרנית.

בתוך הפארק יש גם אגמים וטירה קסומה מן המאה ה-19 (Vajdahunyad Castle) ויש גם אתרים המתאימים למשפחות עם ילדים, כמו גם גן החיות המצוין של בודפשט ומוזיאון התחבורה (Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum) וכמובן שגם את הקרקס הידוע של בודפשט (Fővárosi Nagycirkusz), שקיים כבר משנת 1889 ועדיין מושך המוני מבקרים אל המופעים האקרובטיים שלו.

בית התפילה היהודי הגדול ביותר ביבשת אירופה

טיסות לבודפשט בית הכנסת הגדול של בודפשט הוא בית התפילה היהודי הגדול ביותר ביבשת אירופה והרביעי בגודלו בעולם. המבנה המדהים הוקם לפני כ-160 שנה והוא משלב מוטיבים איסלאמיים-מוריים עם אדריכלות גותית של הכנסיות מימי הביניים.

צמוד לבית הכנסת נמצא המוזיאון היהודי, השוכן במקום בו ניצב פעם ביתו של חוזה מדינת היהודים, תיאודור הרצל (שאת בר המצווה שלו ערך בבית הכנסת) ובו מוצגים חפצי יודאיקה יפהפיים מיהדות הונגריה ובחצר האחורית של בית הכנסת, הפונה לרובע היהודי, יש אתר הנצחה מאוד מיוחד ומרגש, המוקדש לזכר למעלה מחצי מיליון יהודי הונגריה שנספו בשואה ובו אנדרטה המעוצבת כעץ ערבה בוכייה שעל עליו חקוקים שמות של נספים.

עוד מקומות שכדאי לכם מאוד לבקר בהם כשאתם במהלך חופשה בבודפשט כוללים את בניין הפרלמנט (Hungarian Parliament), את בית האופרה הלאומי (Hungarian State Opera House), את בזיליקת אישטוון הקדוש (Szent István-bazilika) ואת טירת בודה (Buda Castle) והפארק שלצדה, הצופים על העיר מצדו השני של הדנובה.

רחוב ואצ’י (Váci utca) הוא המדרחוב הראשי של בודפשט ולאורכו תוכלו לשוטט בין חנויות אלגנטיות ובתי קפה מסוגננים ודוכני מזכרות לתיירים… קצת תיירותי, אבל יפה ושווה ביקור.

דילים לבודפשט, חבילות נופש לבודפשט, טיסות לבודפשט, טיול מאורגן לבודפשט

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בבודפשט: הגבעות של בודה ואת השדרות של פשט
Article Name
חופשה בבודפשט: הגבעות של בודה ואת השדרות של פשט
Description
חופשה בבודפשט, בירת הונגריה משתרעת על שתי גדותיו של נהר הדנובה הרחב ומאחדת תחת שמה את הגבעות הססגוניות של אזור "בודה" ואת השדרות האלגנטיות של אזור ה "פשט", ולמרות שבאזור בו שוכנת כיום העיר היו ישובים כבר בימי קדם, הרי שבודפשט נוסדה כעיר רק לפני פחות ממאתיים שנה, לאחר ששלושת הערים שמהן היא מורכבת - בודה, פשט ואובודה, התאחדו. ומאז היא הלכה וגדלה והפכה לאחת מן הערים היפות והאלגנטיות של מרכז אירופה ולביתם של כמעט שני מיליון איש, המהווים חמישית מכלל תושבי הונגריה.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

נופש בבורגס

נופש בבורגס עם ילדים – אטרקציות בבורגסנופש בבורגס עם ילדים – אטרקציות בבורגס

נופש בבורגס, אחת מערי התיירות הפופולאריות ביותר לאורכו של הים השחור, שוכנת במרכזה של רצועת חוף יפהפייה, המתהדרת בחופים מקסימים, אתרי נופש מעולים ואפילו כמה עיירות היסטוריות מרתקות, המשמרות אווירה

טיול לדרום איטליה

טיול לדרום איטליה – האי קאפרי ואתר פומפייטיול לדרום איטליה – האי קאפרי ואתר פומפיי

טיול לדרום איטליה מומלץ מאוד עבור התייר הישראלי, תוכלו למצוא בה חופים, עתיקות, מסעדות, תרבות ועיירות קסומות. העיר נאפולי היא בירת האזור, זוהי העיר השלישית בגודלה באיטליה והיא יעד בפני

דה לוקס

אנטליה דה לוקס! בתי מלון מומלציםאנטליה דה לוקס! בתי מלון מומלצים

מלון זה, אשר נפתח בשנת 2019, ממוקם בחוף Kadriye אשר נחשב לחוף מאוד פופולרי בקרב תיירים ומקומיים. המלון נמצא כשלושים קילומטר מאנטליה או 20 קילומטר משדה התעופה של אנטליה. המלון