חופשה בורונה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה בין רומיאו ויוליה

חופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה בין רומיאו ויוליהחופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה בין רומיאו ויוליה

חופשה בורונה

דילים לורונהחופשה בורונה, שבצפונה של איטליה, נוסדה על ידי הרומאים לפני כאלפיים שנה והפכה במרוצת השנים לעיר יפהפייה, מנומרת בפיאצות נאות, כיכרות אלגנטיות ושלל פנינים ארכיטקטוניות מימי הביניים ולמרות שכמעט כולם מכירים אותה בעיקר בתור העיר בה התרחש סיפור האהבה הטראגי בין רומיאו ויוליה, יש לורונה עוד הרבה צדדים פחות מוכרים, אך יפים ומעניינים לפחות באותה מידה.

המחזה השייקספירי עטור התהילה בהחלט שם את ורונה על המפה והפך אותה ליעד של “תיירות רומנטית”, המושך תיירים רבים מספור, שבאים להצטלם על רקע המרפסת המפורסמת בביתה של יוליה, אך האמת היא שלעיר יש הרבה מה להציע למבקרים בה, מעבר לרומנטיקה שמאלצית ודביקה, החל משרידים מפוארים מימי האימפריה הרומית, כמו הארנה ועד למבנים ימיביניימיים ורנסנסיים מרשימים, כמו מבצר הקסטלווקיו והתיאטרו רומנו.

כינויה של ורונה הוא “השער לאיטליה”, מכיוון שהיא מקדמת את פניהם של הנכנסים לארץ המגף מכיוון צפון והיא מהווה שילוב מדהים של אמנות, היסטוריה ותרבות, הטובלים בסמטאות ציוריות, כיכרות קטנות והרבה אוכל טוב, אז תנו לקסם של העיר מלאת האווירה הזו לפתות אתכם ובואו נצא לדרך ונראה מה הכי כדאי לראות ולעשות כאן, בורונה…

אז מה כדאי לראות במהלך חופשה בורונה…

האמפיתיאטרון הרומי, הידוע יותר בתור “הארנה” (Arena) הפך, זה מכבר, לאחד מסמליה המובהקים של העיר. זה הוא האמפי השלישי בגודלו בעולם העתיק והוא נבנה, ככל הנראה, זמן קצר לאחר היווסדה של העיר, במאה הראשונה לספירה ושימש, כמו רוב האמפיתיאטראות ברומי העתיקה, למלחמות גלדיאטורים.

המבנה המרשים והשמור היטב, מצופה באבנים מסותתות ושיש מקומי. הוא מסוגל להכיל חבילות נופש לורונה30,000 צופים ויש בו אקוסטיקה מעולה, ההופכת אותו למקום מושלם למופעים מוסיקליים ואכן, בכל קיץ מועלות כאן אופרות, המושכות רבבות צופים מכל העולם.

המרפסת המפורסמת ביותר באיטליה, אם לא בעולם, נמצאת ברחוב Capello מס’ 23, שם ניצב המבנה בן 700 השנים, הידוע בתור “ביתה של יוליה”, (Casa di Giulietta ) שכן אנשי העיר טוענים כי זה היה ביתה של משפחת קאפולט, שיוליה הייתה אחת מבנותיה. מיותר לציין כי הסיפור, שעליו ביסס שייקספיר את מחזהו, הוא בדיוני לחלוטין והגם ששתי המשפחות המוזכרות בו אכן חיו אי פעם בורונה, העלילה היא יציר דמיונו של המספר, אך כל זה אינו מפריע להמוני המבקרים להגיע למקום ולהצטלם על רקע הגזוזטרה הקטנה ונוטפת הרומנטיקה.

מבצר קסטלווקיו האדיר (Castelvecchio) והגשר המרשים שלידו נבנו, ככל הנראה, בסביבות שנת 1355 על ידי משפחת סקאליגר (או ( della Scala, ששלטה בורונה ובצפון איטליה. ממרומי הביצורים והמגדל ניתן לראות את כל העיר ואת הנהר המתפתל בין הגבעות. המבצר שופץ ושוחזר ביד אמן וחזר לימיו הטובים וכיום הוא משמש כמוזיאון, בו ניתן לראות יצירות אמנות מקומיות ואיטלקיות, בעיקר מתקופת הרנסנס.

הבזיליקה של סן זנו מג’ורה (Basilica di San Zeno) מהווה את אחת מהדוגמאות היפות ביותר של אדריכלות רומנסקית והאולם הפנימי המרשים שלה עשיר בעיטורים, ציורי קיר ופסלים. היא נבנתה לפני כשבע מאות שנים על חורבותיה של כנסיה קודמת, שנהרסה ברעש אדמה שפקד העיר וחוץ מהעובדה שקבור בה אחד הקדושים היותר ידועים של ורונה, היא גם נחשבת בתור המקום בו נישאו רומיאו ויוליה זה לזו, אצל האב לורנצו.

טיסות לורונהכיכר השוק (Piazza delle Erbe), השוכנת בליבה של העיר העתיקה, היא אחד מהאתרים היותר תוססים וכיפים בורונה ומקום מצוין לנוח בו, במהלך חופשה בורונה, בצל השמשייה, באחד מבתי הקפה ולצפות בחיים הזורמים לפניך, בעיקר בימים שבהם מתקיים כאן השוק.

חוץ ממבנים היסטוריים מלאי הוד, ורונה היא גם יעד לא רע בכלל לחובבי שופינג וכמו כל עיר איטלקית, המכבדת את עצמה, ניתן למצוא בה בוטיקים איכותיים, המחזיקים את מיטב המעצבים. אלו נמצאים בעיקר לאורכם של הרחובות Via Mazzini  ו Via Cappello, בעוד שלאורכו של Corso Sant’Anastasia תוכלו למצוא חנויות המתמחות בעתיקות ווינטג’, אך מעבר לכל אלו, במהלך חופשה בורונה, אפשר להצטייד ביינות אדומים טובים, מבחר נקניקים פיקנטיים ועוד מעדנים שופעי טעם.

דילים לורונה, חבילות נופש לורונה, טיסות לורונה, טיול מאורגן לורונה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה הטראגי בין רומיאו ויוליה
Article Name
חופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה הטראגי בין רומיאו ויוליה
Description
חופשה בורונה, שבצפונה של איטליה, נוסדה על ידי הרומאים לפני כאלפיים שנה והפכה במרוצת השנים לעיר יפהפייה, מנומרת בפיאצות נאות, כיכרות אלגנטיות ושלל פנינים ארכיטקטוניות מימי הביניים ולמרות שכמעט כולם מכירים אותה בעיקר בתור העיר בה התרחש סיפור האהבה הטראגי בין רומיאו ויוליה, יש לורונה עוד הרבה צדדים פחות מוכרים, אך יפים ומעניינים לפחות באותה מידה.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

טיול בגרמניה עם ילדים

טיול בגרמניה עם ילדים: פארקי שעשועים ומיםטיול בגרמניה עם ילדים: פארקי שעשועים ומים

כאשר אנו חשובים על טיול בגרמניה עם ילדים זה בדרך כלל מסתכם בכמה אטרקציות בברלין. אבל האמת שניתן לקחת את הטיול לכיוון אחר לגמרי. בגרמניה מסתתרים כמה מפארקי המים והשעשועים

חופשה רומנטית בקוס

חופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונותחופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונות

חופשה רומנטית בקוס: האי הקטן קוס, הסמוך לחופיה של טורקיה, התברך ביופי אין סופי: הוא מוקף בחופים חוליים יפהפיים, הנחבאים בין צוקים ומעבר להם, בליבו של האי, יש עמקים קטנים

ביטוח נסיעות לחו“ל

ביטוח נסיעות לחו“ל – מה צריך לדעתביטוח נסיעות לחו“ל – מה צריך לדעת

מתכננים את החופשה הבאה? אולי זה יהיה רק סוף שבוע קצר ביעד קרוב כמו אתונה או ברלין; אולי אתם בכיוון של טיול לאורלנדו או איזו מדינה אסייאתית? לא משנה לאן