חופשה בורונה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בורונה: האמפיתיאטרון הרומי, הגלריה לאמנות מודרנית וכיכר השוק

חופשה בורונה: האמפיתיאטרון הרומי, הגלריה לאמנות מודרנית וכיכר השוקחופשה בורונה: האמפיתיאטרון הרומי, הגלריה לאמנות מודרנית וכיכר השוק

חופשה בורונה

דילים לורונהחופשה בורונה הרומנטית, השוכנת באמצע הדרך בין מילאנו לוונציה, התפרסמה בעיקר בזכות מחזהו האלמותי של ויליאם שייקספיר, אודות אהבתם הטראגית של רומיאו ויוליה.

אך לורונה, הנחשבת לאחד מחמשת היעדים האהובים ביותר על התיירים המבקרים בארץ המגף, יש הרבה יותר מה להציע למבקרים בה, מאשר אותה מרפסת מפורסמת, של משפחת קאפלו, שעליה כביכול התוודו רומיאו ויוליה על אהבתם, ושמשמשת כיום כאחד מאתרי הסלפי הכי פופולאריים בעולם… בימי רומי העתיקה שימשה העיר כתחנה חשובה להצטיידות ומנוחה, לפני חציית האלפים ולכן ניתן לראות בה ובסביבותיה שלל מבנים ועתיקות מאותה תקופה, כולל את האמפיתיאטרון השלישי בגודלו בכל רחבי האימפריה הרומית, שבו נערך בימינו פסטיבל האופרה השנתי של ורונה.

התיירים הרבים הפוקדים את העיר נמשכים גם אל הפיאצות מלאות הקסם, אל הגשרים העתיקים הנמתחים לרוחבו של הנהר ואל מבוך הסמטאות, שלאורכן שוכנות אינספור כנסיות ישנות ואפופות אווירה. הוסיפו לכך גם את היינות המצוינים והאוכל הנהדר של אזור ונטו, והרבה אמנות יפה, והרי לכם יעד מקסים שראוי להקדיש לו כמה ימים.

מה כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה בורונה ?

האמפיתיאטרון הרומי (Arena di Verona) הוא, כאמור, אחד מהגדולים שניבנו בכל רחבי האימפריה הרומית (אם כי קשה להעריך עד כמה הוא גדול כשעומדים מחוצה לו, על Piazza Bra) והוא קיים עוד מלפני הקולוסאום של רומא. בכל קיץ נערך כאן פסטיבל האופרה, אך שווה לבקר באמפיתיאטרון גם בעונות אחרות של השנה.

גינת Giardino Giusti בת ארבע מאות השנים, הנמצאת מעברו השני של הנהר, ממש כמה חבילות נופש לורונהדקות הליכה מהמרכז העתיק של ורונה, היא פנינה רוגעת ויפהפייה של רנסאנס איטלקי, המשלבת גינון מדהים ומעודן, עם שלל פסלי שיש ועתיקות מהתקופה הרומית. האגדה המקומית מספרת כי זוגות אוהבים המוצאים זה את זו במבוך השיחים של הגינה, יזכו להישאר יחדיו לתמיד.

מוזיאון קסטל-וקיו (Museo Civico di Castelvecchio) שוכן בתוך טירה ימיביניימית מרשימה ביותר, על שפת נהר ה Adige ומציג שלל אוצרות אמנותיים מתקופת ימי הביניים והרנסאנס, כולל ציורים, פסלים, תכשיטים מרהיבים ואפילו כלי נשק.

הגלריה לאמנות מודרנית (Galleria d’Arte Moderna Achille Forti) מאכלסת את בניין ה Palazzo della Ragione ומציגה תערוכות אמנות של העת החדשה, כמעט מתחילת המאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20, כולל כמה מהאמנים האיטלקיים החשובים והמשפיעים ביותר של התקופה.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה בורונה Click To Tweet

שתי דקות הליכה מהגלריה, מגדל למברטי (Torre dei Lamberti) הינו אחד מהמבנים הבולטים ביותר לאורך קו-הרקיע של ורונה. מגדל השעון הציורי, שבנייתו החלה לפני כ-850 שנה והסתיימה שנים רבות לאחר מכן, מתנשא לגובה מרשים של 84 מטר ומעניק למבקרים בו מבט פנורמי מרהיב על העיר והנהר המקיף אותה. כיום יש במגדל שני פעמונים: האחד מתריע מפני שריפות והשני קורא לכינוסים של מועצת העיר.

כיכר השוק של ורונה, “פיאצה ארבה” (Piazza delle Erbe) נמצאת ממש למרגלות המגדל והיא אחת מהפינות הכי ציוריות בעיר, עם מזרקת שיש יפהפייה בת 700 שנה ומבנים היסטוריים בסגנונות שונים המקיפים אותה מכל עבר… יש כאן בתי קפה ושוק קטן, עם מוצרים טריים ועם מזכרות לתיירים וכיף להסתובב כאן גם ביום וגם בערב.

טיסות לורונהרחוב Corso Porta Borsari היה מרכזה של ורונה בתקופת האימפריה הרומית וכיום נמצאות לאורכו חנויות הבוטיק האלגנטיות והיוקרתיות של העיר, אם כי במבנים הקלאסיים שבהם שוכנות אותן חנויות ניתן לראות גם את שרידי העבר הרחוק מבצבצים מכל עבר.

ואחרון, אחרון חביב במהלך חופשה בורונה… ביתה של יוליה (Casa di Giulietta), הנמצא על Via Cappello הסמוכה, אף היא, למגדל ולכיכר השוק, מושך אליו בלי סוף תיירים, הבאים להתחכך לשעה קלה בקסם הרומנטי ולהצטלם בכל זווית אפשרית ליד המרפסת וליד פסלה של גיבורת המחזה… האמת היא שלבית העתיק הזה, המקסים כשלעצמו, אין ככל הנראה שום קשר לסיפור הטראגי, או לויליאם שייקספיר, אך כפי שכולנו כבר יודעים, המסורת חזקה, במקרים רבים, יותר מהעובדות ההיסטוריות היבשות…

דילים לורונה, חבילות נופש לורונה, טיסות לורונה, טיול מאורגן לורונה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בורונה:  האמפיתיאטרון הרומי, הגלריה לאמנות מודרנית וכיכר השוק
Article Name
חופשה בורונה: האמפיתיאטרון הרומי, הגלריה לאמנות מודרנית וכיכר השוק
Description
חופשה בורונה הרומנטית, השוכנת באמצע הדרך בין מילאנו לוונציה, התפרסמה בעיקר בזכות מחזהו האלמותי של ויליאם שייקספיר, אודות אהבתם הטראגית של רומיאו ויוליה. אך לורונה, הנחשבת לאחד מחמשת היעדים האהובים ביותר על התיירים המבקרים בארץ המגף, יש הרבה יותר מה להציע למבקרים בה, מאשר אותה מרפסת מפורסמת, של משפחת קאפלו, שעליה כביכול התוודו רומיאו ויוליה על אהבתם, ושמשמשת כיום כאחד מאתרי הסלפי הכי פופולאריים בעולם... בימי רומי העתיקה שימשה העיר כתחנה חשובה להצטיידות ומנוחה, לפני חציית האלפים ולכן ניתן לראות בה ובסביבותיה שלל מבנים ועתיקות מאותה תקופה, כולל את האמפיתיאטרון השלישי בגודלו בכל רחבי האימפריה הרומית, שבו נערך בימינו פסטיבל האופרה השנתי של ורונה.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

באמסטרדם

בילויים וחיי לילה באמסטרדםבילויים וחיי לילה באמסטרדם

מתכננים טיול או חופשה קצרה לסוף שבוע? מה דעתכם על טיול באמסטרדם? סוף שבוע באמסטרדם יכול להיות חוויה מעולה, ליחידים, זוגות, משפחות או קבוצות. ניתן למצוא דילים שווים לאמסטרדם

בצפון איטליה

טיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונהטיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונה

זהו הזמן לצאת לטיול בצפון איטליה, אזור מקסים ומלא באטרקציות. למעשה יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בצפון איטליה וקשה להספיק הכל בטיול אחד. הפעם נצא למסע העובר ב

חופשה רומנטית בקוס

חופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונותחופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונות

חופשה רומנטית בקוס: האי הקטן קוס, הסמוך לחופיה של טורקיה, התברך ביופי אין סופי: הוא מוקף בחופים חוליים יפהפיים, הנחבאים בין צוקים ומעבר להם, בליבו של האי, יש עמקים קטנים