חופשה בטוסקנה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם

חופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולםחופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם

חופשה בטוסקנה

דילים לטוסקנהחופשה בטוסקנה, עצם הזכרת שמה של טוסקנה מעלה אסוציאציות של נוף יפהפה ובתים כפריים משגעים, בהם מוגש אוכל ביתי מרנין לב ויין קיאנטי משובח ואכן, טוסקנה הייתה ועודנה אחד מחבלי הארץ היפים, הציוריים והאהובים ביותר בכל אירופה.

מי יכול שלא להתאהב בנוף הפיוטי, של גבעות רכות וירוקות ושדות שלף צהובים, ששורות של ברושים מפרידים ביניהם, לאורכן של דרכים כפריות, המובילות אל בתי אחוזה עתיקים ומלאי אווירה, שם ניתן להתארח באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם… לצדו של אותו נוף חקלאי ים תיכוני, שטוסקנה ידועה בו, יש כאן גם כמה עיירות עתיקות יפות במיוחד, שסמטאותיהן מרוצפות האבן כמעט ולא השתנו מאז ימי הביניים וכמובן שגם כרמים, המשתרעים לכל עבר ויקבי בוטיק, המפיקים מענביהם את היינות הנפלאים… הוסיפו לכך את האמנות הרנסנסית המדהימה, שנולדה כאן ועוטפת אתכם מכל עבר ואת המטבח הכפרי הפשוט והמענג, המבוסס על שלל מוצרים טריים שבאים הישר מאדמתה הברוכה של טוסקנה, והרי לכם חופשה חלומית של ממש.

אז מה הכי כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה בטוסקנה?

את הביקור באזור נתחיל, כמובן, מטיול בפירנצה, בירת טוסקנה, שעליה כבר הרחבנו את הדיבור במאמר אחר שלנו. מכאן כדאי לקפוץ גם לפיזה, הנמצאת במרחק שעה נסיעה ברכבת ומציעה למבקרים בה כמה שכיות חמדה ארכיטקטוניות יוצאות מגדר הרגיל.

מרבית המבנים ההיסטוריים המעניינים בפיזה מרוכזים מסביב לפיאצה דיי מיראקולי (טיסות לטוסקנהPiazza dei Miracoli – “כיכר הניסים”), מה שהופך את הביקור בעיר לפשוט וחוסך מהמטייל את הצורך לכתת רגליים ולהתרוצץ באוטובוסים, או מוניות… הקתדרלה של סנטה מריה אסונטה (ה “דואומו” של פיזה) נבנתה לפני כמעט אלף שנים, בסגנון רומנסקי והיא עשירה מאוד בעיטורים ובפסלי שיש ופסיפסים. ממנה נמשיך אל המבנה העצום והמרשים של בית הטבילה (או ” הבפטיסטריום”) של יוחנן המטביל (Battistero di San Giovanni) והלאה, אל ה “קמפו סנטו מונומנטלה”, או בית הקברות המונומנטלי, בתרגום לעברית (Campo Santo monumentale) אשר נבנה, לפי מה שמספרות המסורות, מסביב לאדמה שהובאה לכאן במיוחד מגבעת הגולגותא שבירושלים, הלא זהו המקום שבו נצלב ישו, על פי האמונה הנוצרית.

נסיים את הביקור בעיר, איך לא, במגדל הנטוי של פיזה (Torre pendente di Pisa) שהפך, זה מכבר, לסמלה המובהק ביותר של העיר. מגדל הפעמונים הידוע, המשמש את הקתדרלה הסמוכה, החל להיבנות לפני יותר מ 850 שנה, אך התחיל לנטות זמן קצר לאחר מכן, בשל תנאי הקרקע, שאינה יציבה מספיק כדי לסחוב מבנים כבדים כמו אלה. למעשה גם המבנים הגדולים האחרים מסביב לכיכר נוטים על צדם, אך מכיוון שהם אינם מגדלים גבוהים, קשה יותר להבחין בנטייה.

אחרי שטיילנו בערים פיזה ופירנצה, נצא אל טוסקנה הכפרית ונהנה ממה שיש לה להציע לנו…

נתחיל מהעיירה הימיביניימית הקטנה, Greve in Chianti, השוכנת בלב אזור של גבעות עטופות כרמים ועצי אורן, כשלושים ק”מ דרומית לפירנצה וממנה נמשיך אל Panzano, הנמצאת עוד כשמונה ק”מ במעלה הכביש, באזור ההופך להיות יותר הררי וירוק. קסטלינה הציורית (Castellina) היא התחנה הבאה שלנו ובה כדאי לראות את המבצר העתיק (Rocca) שהמגדל האדיר שלו נבנה לפני כ 650 שנה ואת כנסיית סן-סלווטורה (San Salvatore), בה יש “פרסקו” (ציור קיר) מרהיב של המדונה עם הילד, שגילו כשש מאות שנה. אל תפספסו גם את רחוב Via delle Volte שבעיירה, שחלקו בנוי כמעבר תת-קרקעי עם קשתות עתיקות יפהפיות.

מכאן אפשר לנסוע לסיינה, אך כדאי מאוד לעצור בדרך בעיירה הציורית Radda, לשוטט מעט בסמטאות האבן שלה ולטעום יין קיאנטי נהדר.

סיינה, הנמצאת בלב הגבעות הירוקות של טוסקנה, היא עיר גדושה בהיסטוריה ובאוצרות ארכיטקטוניים, ההופכים אותה לאחד מהאתרים הכי אהובים על כל מי שמטייל באיטליה.

כמו בפיזה, גם בסיינה מרוכזים רוב המבנים ההיסטוריים היפים מסביב לכיכר הראשית של העיר, הלא היא הפיאצה דל קמפו (באיטלקית: Piazza del Campo): החל מהמזרקה המרהיבה שבמרכזה של הכיכר (Fonte Gaia), דרך הפאלאצו פובליקו (“הארמון הציבורי” palazzo pubblico) המשמש כבית העירייה ומעליו מתנשא מגדל הפעמונים הידוע של סיינה, הלא הוא הטורה דל מנג’ה האדמדם (“מגדל האוכל” – Torre del Mangia) שנבנה לפני קרוב לשבע מאות שנה.

כמה דקות הליכה מכאן נמצאת כיכר הדואומו (Piazza del Duomo), שם שוכנת הקתדרלה היפהפייה של סיינה (Cathedral of Santa Maria Assunta) ובה נמצאות כמה וכמה יצירות של ענקי אמנות איטלקיים, כמו מיכלאנג’לו, דונאטלו ואחרים. כדאי מאוד גם לערוך ביקור במוזיאון האמנות שליד הקתדרלה, בו מוצגים פסלים יפהפיים.

חבילות נופש לטוסקנהולסיום של חופשה בטוסקנה, בואו לא נשכח את הדובדבן שבקצפת הטוסקנית, הלא הוא אזור ואל ד’אורצ’ה  (Val d’Orcia) המתפאר באותם מראות נוף מרהיבים, שבדיוק בזכותם אנשים מפנטזים על החופשה בטוסקנה.

לא רחוק מכאן נמצאות שתי עיירות עתיקות מקסימות בשם מונטפולצ’יאנו (Montepulciano) ומונטאלצ’ינו (Montalcino), שאתם פשוט חייבים להקדיש להן כמה שעות טובות, לטייל בסמטאות האבן ולהתענג על היינות הנהדרים.

דילים לטוסקנה, חבילות נופש לטוסקנה, טיסות לטוסקנה, טיול מאורגן לטוסקנה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם
Article Name
חופשה בטוסקנה, טיול באווירה נעימה שאין שניה לה בעולם
Description
חופשה בטוסקנה, עצם הזכרת שמה של טוסקנה מעלה אסוציאציות של נוף יפהפה ובתים כפריים משגעים, בהם מוגש אוכל ביתי מרנין לב ויין קיאנטי משובח ואכן, טוסקנה הייתה ועודנה אחד מחבלי הארץ היפים, הציוריים והאהובים ביותר בכל אירופה.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

burgas

בורגס מציעה יותר מ20 אטרקציות שחייבים לראותבורגס מציעה יותר מ20 אטרקציות שחייבים לראות

בורגס יכולה להציע אטרקציות רבות: מחופים ואגמי מים מלוחים ועד אגדות אורבניות מעניינות. אם אתם מגיעים לבורגס, הנה רשימה של האטרקציות הכי טובות אשר יהפכו את הטיול שלכם להרפתקה.

חופשה בורונה

חופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה בין רומיאו ויוליהחופשה בורונה, העיר בה התרחש סיפור האהבה בין רומיאו ויוליה

חופשה בורונה, שבצפונה של איטליה, נוסדה על ידי הרומאים לפני כאלפיים שנה והפכה במרוצת השנים לעיר יפהפייה, מנומרת בפיאצות נאות, כיכרות אלגנטיות ושלל פנינים ארכיטקטוניות מימי הביניים ולמרות שכמעט כולם

בצפון איטליה

טיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונהטיול בצפון איטליה – מילאנו, ברגמו, וורונה

זהו הזמן לצאת לטיול בצפון איטליה, אזור מקסים ומלא באטרקציות. למעשה יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות בצפון איטליה וקשה להספיק הכל בטיול אחד. הפעם נצא למסע העובר ב