חופשה בפירנצה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בפירנצה, העיר שלא השתנתה ב700 השנים האחרונות

חופשה בפירנצה, העיר שלא השתנתה ב700 השנים האחרונותחופשה בפירנצה, העיר שלא השתנתה ב700 השנים האחרונות

חופשה בפירנצה

דילים לפירנצהחופשה בפירנצה, עיר ערש הולדתו של הרנסנס, היא עיר בעלת יופי מעודן, שאמנים דגולים כמו בוטיצ’לי, מיכלאנג’לו ודה וינצ’י השאירו עליה את חותמם. כבר מאות שנים שהיא שובה את דמיונם של מטיילים מכל העולם, המגיעים אליה כדי להתפעל משכיות החמדה הארכיטקטוניות ומיצירות האמנות המרהיבות, הגודשות את העיר מעוררת ההשראה הזאת.

תוכלו לשוטט להנאתכם לאורכו של נהר הארנו, החוצה את פירנצה ולחלוף על פני פינות וסמטאות שכמעט ולא השתנו בשבע מאות השנים האחרונות, כשברקע מתנוססת מעליכם הכיפה של ברונלסקי מעל קפלת הדואמו הפלורנטינית. המשיכו אל מעבר לגשר פונטה וקיו העתיק, שהפך, זה מכבר, לאחד מסמליה המוכרים ביותר של העיר והלאה, אל סבך הרחובות הימיביניימיים.

התענגו על יצירות האמנות המרהיבות ביותר שיצר המין האנושי אי פעם… מ “דוד” של מיכלאנג’לו, העומד בגאון באקדמיה לאמנות, דרך ציוריו המעודנים של פרה אנג’ליקו, המפארים את מנזר סן מרקו ועד ליצירותיהם מלאות ההוד וההדר של דונאטלו, לורנצו גיברטי, מזאצ’ו ואחרים, הממלאים את הכנסיות והמוזיאונים וכמובן אל תשכחו את גלריה אופיצי, המהווה, ללא שום צל של ספק, את היהלום שבכתר.

פירנצה היא גם אחד ממעוזי השופינג המובילים באיטליה ונחשבת לבירה הבלתי רשמית של מוצרי העור האיכותיים. תוכלו לרכוש בחנויות הבוטיק המסוגננות כפפות, חגורות, תיקים ונעליים המיוצרים בעבודת יד על ידי אמנים, או לשוטט בויה טורנאבוני האופנתית, שם נמצאות חנויות היוקרה של מעצבי על איטלקיים ובינלאומיים.

אז בואו נראה מה הכי כדאי לראות במהלך חופשה בפירנצה בעיר, שכל כולה יצירת אמנות אחת גדולה…

חבילות נופש לפירנצהכיכר הסיניוריה, אחת מהכיכרות העתיקות והיפות בפירנצה, מוקפת במבנים היסטוריים מלאי עניין שהידוע מבניהם היא “גלריה אופיצי” (Galleria degli Uffizi) המשכנת בין כתליה את אוסף אמנות הרנסאנס הטוב בעולם. האוסף, שהיה ברובו רכושה של משפחת מדיצ’י, כולל את יצירותיהם של כמה מהדגולים שבאומנים של ימי הביניים, הרנסאנס והבארוק. בין היתר תוכלו להתפעל כאן מציורים של בוטיצ’לי, מיכלאנג’לו, טיציאן, רפאל, דה וינצ’י ועוד רבים.

מכיוון שהגלריה נחשבת לאתר חובה ומארחת יותר ממיליון מבקרים בשנה, כדאי להגיע לכאן מוקדם ככל האפשר, הן כדי שלא תצטרכו לעמוד בתור בכניסה והן כדי שתוכלו לשוטט בה בנחת.

ארמון “פאלאצו וקיו” (Palazzo Vecchio) נמצא, אף הוא, על כיכר הסיניורה ומגדל השעון שלו, שממרומיו ניתן לתצפת על גגות העיר, הפך זה מכבר לאחד מסמליה הבולטים של פירנצה. שמו הקדום של הארמון היה “הסיניורה”, מכיוון שהוא שימש כמקום מושבה של ממשלת הרפובליקה של פירנצה, שהתקיימה לפני כשבע מאות שנים ואפילו כיום הוא משמש כמשכנה של העירייה. רוב המבנה הוא מוזיאון בימינו, בו תוכלו לראות פרסקאות (ציורי קיר) יפהפיות, פסלים ויצירות אמנות.

באקדמיה לאמנות של פירנצה (Accademia di Belle Arti Firenze) תוכלו לחזות מקרוב בקימוריו המושלמים של אחד מהפסלים הכי ידועים בעולם, אם לא הידוע שבהם, הלא הוא “דוד” של מיכלאנג’לו. הפסל, שעמד במשך מאות שנים בכיכר הסיניורה והועבר לכאן כדי להגן עליו מפגעי מזג האוויר, נוצר כשהיה האומן רק בן 26, נחצב מתוך גוש סלע אדיר אחד והוא מיתמר לגובה של יותר מחמישה מטר.

התור הארוך שמשתרך בכניסה לאקדמיה מיועד, כמעט אך ורק, ל”דוד”, אך באקדמיה מוצגות עוד כמה וכמה יצירות מרשימות ביותר וכדאי לראות גם אותן, אם כבר הגעתם עד כאן.

הקתדרלה של פירנצה, או “הדואומו” (Il Duomo di Firenze) היא המבנה הבולט, המרשים והידוע ביותר בכל העיר, בעיקר בשל הכיפה האדמדמה, שנחשבה לגדולה בעולם במשך שנים רבות. בנייתה של הקתדרלה התחילה לפני יותר משבע מאות שנה ונמשכה 150 שנים !

מוזיאון סן מרקו (Museo di San Marco) נמצא במבנה ההיסטורי היפהפה של מנזר סן מרקו ובו תוכלו להתפעל מכמה מיצירותיו היפות ביותר של פרה-אנג’ליקו, כמו מעוד יצירות מדהימות שהועברו לכאן מהגלריה אופיצי, כולל גם כמה ציורי קיר יפים במיוחד.

טיסות לפירנצהאל תוותרו, במהלך חופשה בפירנצה, על ביקור בבזיליקת סן לורנצו (Basilica di San Lorenzo), הנמצאת לא רחוק מהשוק  ובקפלה מדיצ’י שבתוכה (Cappelle Medicee), שם קבורים כל בניה של משפחת האצולה הידועה, כמו גם עוד נכבדים טוסקניים מימי קדם… המצבות וכל הקפלה העוטפת אותן הם יצירת אמנות אחת מדהימה.

ב פאלאצו פיטי (Palazzo Pitti), ארמונם ההיסטורי של בני מדיצ’י, אליו הם עברו לפני מאות שנים מהסיניורה, תוכלו להתפעל מיצירות מופלאות של רפאל וטיציאן ולשוטט בין המזרקות היפהפיות בגני בובולי המטופחים, הצמודים לארמון.

בשוק הגדול של פירנצה (Mercato Centrale), שנבנה כבר במאה ה-19, ממתינות לכם שתי קומות עמוסות בדוכנים המציעים מכל טוב: מאות סוגים של נקניקים וגבינות משובחים מכפרי האזור, לחמים טריים ונימוחים, יינות טוסקניים נפלאים, פטריות וירקות עסיסיים ומה לא…

בפיאצלה מיכלאנג’לו (Piazzale Michelangelo), השוכנת מצדו השני של הנהר, אין שום מונומנטים מרשימים, או אטרקציות, אך מכאן תוכלו להשקיף על כל העיר ולצלם את כמה מהתמונות הכי יפות שאפשר להעלות על הדעת.

במהלך חופשה בפירנצה אל תוותרו על המסעדות ובתי הקפה הקלאסיים של פירנצה, שכמה וכמה מהם קיימים כבר מאות שנים ומגישים את האספרסו המשובח בתפאורה הנראית כאילו היא לקוחה מתוך סרט ישן וטוב של פליני. האוכל הטוסקני מבוסס על מנות פשוטות וטעימות, העשויות ממוצרים טריים שמגיעים מכפרי האזור. הוא נטול יומרות ועשיר בטעמים.

דילים לפירנצה, חבילות נופש לפירנצה, טיסות לפירנצה, טיול מאורגן לפירנצה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בפירנצה, העיר שלא השתנתה ב700 השנים האחרונות
Article Name
חופשה בפירנצה, העיר שלא השתנתה ב700 השנים האחרונות
Description
חופשה בפירנצה, עיר ערש הולדתו של הרנסנס, היא עיר בעלת יופי מעודן, שאמנים דגולים כמו בוטיצ'לי, מיכלאנג'לו ודה וינצ'י השאירו עליה את חותמם. כבר מאות שנים שהיא שובה את דמיונם של מטיילים מכל העולם, המגיעים אליה כדי להתפעל משכיות החמדה הארכיטקטוניות ומיצירות האמנות המרהיבות, הגודשות את העיר מעוררת ההשראה הזאת.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

בבוקרשט

פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשטפנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט

אם כבר ביקרתם בעבר בבוקרשט, אתם בוודאי מכירים את אתרים המרכזיים כמו האטנאום הרומאי; שער הניצחון; ארמון הפרלמנט; רובע ליפסקני, בית הכנסת של בוקרשט וגם את מרכז הקניות AFT. אל

הכדורגל

חווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבעחווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבע

כל אוהדי הכדורגל, וכנראה גם אלו שלא, יודעים שבברצלונה ישנה סצנת כדורגל חזקה מאוד אשר נחשבת לאחת הטובות בעולם. נבחרת הכדורגל של ברצלונה כבר זכתה במונדיאל ובאליפויות רבות, כולל נבחרת

פארק

פארק שעשועים קלאסי, פארק אגדות ועודפארק שעשועים קלאסי, פארק אגדות ועוד

הידעתם שבהולנד ניתן למצוא פארק שעשועים לכל טעם וגיל?, בוודאי שמעתם על האטרקציות הרבות של אמסטרדם, כמו שייט התעלות; סיור ברחוב החלונות האדומים; מוזאון אנה פראנק ועוד אינספור אתרים תיירותיים.