חופשה ברומא
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה ברומא – סיור מהסרטים

חופשה ברומא – סיור מהסרטיםחופשה ברומא – סיור מהסרטים

חופשה ברומא

רומאאין כמו חופשה ברומא, העיר מלאה באתרים תיירותיים, היסטוריים ומודרניים. גם על האוכל האיטלקי לא צריך להוסיף מילה, זהו חלק בלתי נפרד מחופשה ברומא. האתרים הנפלאים של העיר רומא שימשו כרקע לסצנות רבות בסרטים מפורסמים או פחות מפורסמים, גם של יוצרים בקולנוע האיטלקי וגם של יוצרים הוליוודיים. הפעם ניקח אתכם לסיור מהסרטים, נבקר באתרים המפורסמים בעקבות כוכבי הסרטים.

המדרגות הספרדיות

נתחיל את הביקור במדרגות הספרדיות (Spanish Steps). המדרגות הספרדיות הן המדרגות אשר מובילות אתכם Plaza di Spagna ל כנסיית Trinita di monti. אלו הן מדרגות אשר נבנו במחצית הראשונה של המאה ה 8. מדרגות אלו זכו לפרסום עולמי כבר בשנת 1953 בסרט חופשה ברומא, בכיכובם של אודרי הופבורן וגרגורי פק. באופן טבעי סרט העונה לשם זה חייב לכלול את האתרים המרכזיים ברומא, וכפי שמייד תראו ישנם אתרים נוספים אשר נראים בסרט.

בעודכם עולים במדרגות, פחות או יותר באמצע הדרך, תוכלו לראות את הדירה שבה צולם הסרט The Roman Spring of Mrs Stone (1961), קומדיה רומנטית על שחקנית ובעלה איש העסקים אשר יוצאים לחופשה ברומא, אך במטוס בעלה נפטר בעקבות התקף לב והיא מחליטה להישאר באיטליה ושוכרת שם דירה. ואם נעבר לסרטים חדשים יותר, את המדרגות הספרדיות נוכל לראות גם בסרט “הכישרון של מר ריפלי” בכיכובו של מאט דיימון, והסרט של וודי אלן “לרומא באהבה”.

האדריכל האיטלקי חופשה ברומא מבקרים במזרקת טרווי Fontana di Trevi

מזרקת טרווי נמצאת במחוז טרווי של רומא. היא עוצבה על ידי האדריכל האיטלקי ניקולה סאלבי. היא מתנשאת לגובה של 26.3 מטר ורחוב של כ 50 מטר, מה שהופך אותה למזרקת הבארוק הגדולה ביותר ברומא ואחת מהמפורסמות בעולם. זהו בהחלט מקום מומלץ לביקור במהלך חופשה לרומא גם אם אינכם בעניין של סרטים.

מזרקה זו הופיעה בסרט חופשה ברומא שכבר הזכרנו ובסרטו של פדריקו פלינו “לה דולצ’ה ויטה”. מקובל להשליך מטבעות למזרקה ומעריכים כי מידי יום מושלחים לשם כ 3000 אירו. מזרקה זו, ומנהג השלכת המטבעות, נראית בסרט “שלוש מטבעות במזרקה” (1954) עם שיר הנושא של פראנק סינטרה. הסרט מספר על 3 בחורות אמריקאיות המקוות למצוא אהבה באמצעות הטלת מטבעות למזרקה.

הפנתאון

עוד אתר חובה במהלך חופשה ברומא ואין זה מפתיע שהופיע בסרטים רבים. הפנתאון הוא אחד מהשרידים המרהיבים של האימפריה הרומאית. הוא הוקם בתקופתו של הקיסר אוגסטוס לפני למעלה מאלפיים שנה. אך הוא נהרס ונבנה מחדש במאה הראשונה לספירה. המבנה שימש למטרות דתיות וגם כמקום מפגשם של הסנאט הרומאי. הפנתאון השתמר בצורה מדהימה והיום הוא משמש כמוקד תיירות חשוב עבור אלו היוצאים חופשה ברומא.

ניתן לראות את הפנתאון בסרט אושן 12, כמו גם אתרים אחרים ברומא, בכיכובם של בראד פיט, מאן דיימון ורבים אחרים. וכמובן איך לא, גם את בסרט חופשה ברומא ניתן לראות את הפתנאון.

Via Veneto

זהו אחד הרחובות המפורסמים והאלגנטים ביותר של רומא. הסרט של פדריקו פליני “לה דולצ’ה ויטה” התרכז בעיקר באזור זה. הרחוב נבנה בשנת 1880 וזכה לתהילה בשנות החמישים והשישים של המאה העשרים, בעיקר בעקבות הכוכבים ההוליוודיים שביקרו בו לצורך הצילומים ובילו בברים ובמסעדות שברחוב. בין הכוכבים ניתן להזכיר את כוכבי התקופה כמו גארי קופר, אודרי הופבורן, המעצבת קוקו שאנל ואחרים.

Via MarguttaVia Veneto

זהו רחוב צר במרכז רומא הידוע גם בתור רובע הזרים. בעבר זה היה אזור של בעלי מלאכה ואורות, אך במשך השנים הם התחלפו בגלריות אומנות ומסעדות טרנדיות. חלק מהשינוי ברחוב התחולל לאחר צילום הסרט חופשה ברומא שגרמה למקום להפוך לשכונה יוקרתית. ניתן לראות אותו בסרט חופשה ברומא ובקומדיה האיטלקית “אמריקאי ברומא” (1954).

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה ברומא - סיור מהסרטים
Article Name
חופשה ברומא - סיור מהסרטים
Description
אין כמו חופשה ברומא, העיר מלאה באתרים תיירותיים, היסטוריים ומודרניים. גם על האוכל האיטלקי לא צריך להוסיף מילה, זהו חלק בלתי נפרד מחופשה ברומא. האתרים הנפלאים של העיר רומא שימשו כרקע לסצנות רבות בסרטים מפורסמים או פחות מפורסמים, גם של יוצרים בקולנוע האיטלקי וגם של יוצרים הוליוודיים. הפעם ניקח אתכם לסיור מהסרטים, נבקר באתרים המפורסמים בעקבות כוכבי הסרטים.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

צפון יוון

צפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסםצפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסם

יוון ( ובפרט צפון יוון) היא יעד תיירותי קרוב המושך ישראלים רבים, אך למעשה יוון היא אחד ממוקדי התיירות הבולטים בעולם. כולנו מכירים את יוון בזכות חופי השמש, האתרים הארכאולוגיים

חופשה משפחתית ברומא

חופשה משפחתית ברומא או מה עושים עם ילדים ברומאחופשה משפחתית ברומא או מה עושים עם ילדים ברומא

רומא היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים בעולם; יש לה היסטוריה מפוארת אשר השאירה אותה מלאה באטרקציות מעניינות: בזיליקות גדולות, הקולסאום, הוותיקן, המוזאונים והכיכרות… אבל מה עושים כאשר יוצאים חופשה משפחתית

נופש בבורגס

נופש בבורגס – סקר חופים ואטרקציותנופש בבורגס – סקר חופים ואטרקציות

העיר בורגס, שעל חופה הדרומי של בולגריה, לא רחוק מהגבול עם טורקיה, הפכה זה מכבר לאחד מהיעדים הפופולאריים ביותר בקרב הישראליים, שכן נופש בבורגס מציע לנו כמעט את כל מה