ברלין

עובדות מרתקות על ברליןעובדות מרתקות על ברלין

ברלין

brandenburgברלין היא עיר מרתקת עם עבר והווה המלא בהתרחשויות. זוהי עיר בעלת השפעה תרבותית אדירה, יש בה הרבה מה לראות ותיירים רבים מבקרים בה מידי שנה. כולנו שמענו על האטרקציות התיירותיות של ברלין, על המוזאונים, המסעדות וחיי הלילה. הפעם יש לנו משהו קצת שונה, הפעם אספנו עבורכם כמה עובדות מרתקות על ברלין.

דברים על ברלין שנחמד לדעת לקראת ביקורכם בעיר.

תושיבי ברלין נמצאים בתנועה מתמדת – זה לא סוד שקשה למצוא בברלין דירות להשכרה לטווח ארוך ולכן רבים מתושבי ברלין מרבים לעבור דירות. למעשה יש כ 20 איש אשר משנים מחוז מגורים בתוך העיר בכל שעה.

הגירה חיובית – לא רק שאנשים זזים ומחליפים מקומות מגורים בתוך העיר, יש גם לא מעט תנועה של תושבים המגיעים לגור בברלין. מוערך שכמידי יום יש כ 450 איש המהגרים לברלין, לעומת 350 תושבים אשר עוזבים את העיר. לכן מלבד היילודה הטבעית, אוכלוסיית ברלין גדלה בכמאה איש מידי יום.

אחוז גדול מאוד של זרים – על פי ההערכות כחצי מיליון איש, המהווים כ 14% מתושבי העיר הם אזרחים זרים המגיעים ממדינות שונות. בעיר יש ייצוג לאוכלוסייות מ 185 מדינות וזה מה שנותן לה את האופי הרב תרבותי.

גרמניהברלינאים אוהבים בשר – מידי יום נאכלים בברלין כ 930 מנות בשר של דונר קאבב במשקל של למעלה מ 60 ק”ג כל אחד (בדומה לגוש הבשר של השווארמה). אלו הם 60 טון ביום. וזה עוד לא הכל, הברלינאים צורכים כ 70 מיליון נקניקיות קארי בשנה.

מערכת תחבורה ציבורית אדירה – לברלין יש מערכת תחבורה ציבורית אדירה הכוללת אוטובוסים, רכבות וחשמלית. מישהו פעם ישב וחישב שהמרחק שהם גומעים מידי יום יחדיו שווה להקפת כדור הארץ כ 8 פעמים.

הברליאנים מעשנים הרבה – בעוד העולם נאבק בעישון, ברלין היא אחד המקומות הבודדים בהם ניתן לעשן בבארים. על פי הערכות כ 2.9 ביליון בדלי סיגריות מושלכות ברחוב מידי יום.

גראפיטי – גראפיטי הוא סוג של תרבות רחוב המכסה קירות רבים בכל רחבי העיר ולפעמים זוהי אומנות של ממש. אך לא בכל מקום מקום זה בא לברלינאים בטוב ומוערך כי בברלין משקיעים 35 מיליון דולר בשנה לצורך ניקוי גרפיטי ברחבי העיר.

כלכלת ברלין חלשה מכלכלת גרמניה – זהו נתון מאוד מעניין. ברוב מדינות אירופה ערי הבירה הן מרכז הפעילות הכלכלית, אך דווקא בגרמניה ברלין היא יותר חלשה מבחינה כלכלית בהשוואה לשאר המדינה. בתמונה הכללית גרמניה הייתה עשירה יותר ב 0.02 אחוז ללא ברלין. האבטלה בברלין היא הגבוהה ביותר מכל מקום אחר בגרמניה.

ברלין קיבלה בחזרה את מעמדה כעיר הבירה רק לפני זמן קצר (במונחים היסטוריים). כאשר גרמניה הייתה מחולקת בון שימשה כעיר הבירה. לאחר האיחוד, ברוב קטן של 17 קולות, ברלין חזרה להיות עיר הבירה של גרמניה.

בברליןהאיש הירוק שברמזור – בעת ביקורכם בברלין תוכלו להבחין בדמות האיש הירוק (או האדום) שברמזור להולכי הרגל. עיצוב זה שהיום אפשר לראות אותו בכל מקום הוא במקור מברלין והברליאנים מתגאים בו. אל תופתעו אם תמצאו חולצות עם הדפסיו של האיש הירוק.

המלכה לואיזה קבורה בברלין – לאויזה ממקלנבורג – שטרליץ הייתה נסיכה גרמנית ובהמשך מלכת פרוסיה. היא הייתה ידועה מאוד בזכות יופייה הרב ופופלריות מאוד בשל נדיבותה וטוב ליבה. הקבר שלה נמצא בגנים של ארמון שרלטונבורג.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
עובדות מרתקות על ברלין
Article Name
עובדות מרתקות על ברלין
Description
ברלין היא עיר מרתקת עם עבר והווה המלא בהתרחשויות. זוהי עיר בעלת השפעה תרבותית אדירה, יש בה הרבה מה לראות ותיירים רבים מבקרים בה מידי שנה. כולנו שמענו על האטרקציות התיירותיות של ברלין, על המוזאונים, המסעדות וחיי הלילה. הפעם יש לנו משהו קצת שונה, הפעם אספנו עבורכם כמה עובדות מרתקות על ברלין.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

נופש באנטליה

נופש באנטליה – יותר מסתם חופשת בטן גבנופש באנטליה – יותר מסתם חופשת בטן גב

אנטליה, הבירה של הריביירה הטורקית, ידועה בעיקר בזכות בתי המלון המודרניים והמפנקים שלה, הבנויים לאורך חופי הזהב ומציעים נופש באנטליה כולל כל פינוק אפשרי, אבל עיר החוף היפה היא יותר

חופשה רומנטית בקוס

חופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונותחופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונות

חופשה רומנטית בקוס: האי הקטן קוס, הסמוך לחופיה של טורקיה, התברך ביופי אין סופי: הוא מוקף בחופים חוליים יפהפיים, הנחבאים בין צוקים ומעבר להם, בליבו של האי, יש עמקים קטנים