רומא
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל רומא, בירת איטליה – אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה

רומא, בירת איטליה – אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופהרומא, בירת איטליה – אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה

רומא

דילים לרומארומא, בירת איטליה, היא אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה, אם לא בכל העולם ומשלבת בין רומנטיקה, יופי קלאסי, היסטוריה עשירה ומטבח משובח… מכאן צמחה האימפריה הרומית ומאוחר יותר הדת הנוצרית הקתולית ואכן, המטרופולין האיטלקי הגדול מהווה בית לכמה מהשרידים הארכיאולוגיים המרשימים ביותר בעולם, כמו גם לאוצרות המדהימים של הנצרות, החל מהכנסיות המפוארות ועד לשכיות החמדה ויצירות האמנות הבלתי נשכחות.

אפשר להסתובב כאן שבועות מבלי להתעייף, אך מכיוון שלרובנו אין את כל הזמן והכסף שבעולם, הרי שאנו צריכים לתכנן בתבונה את החופשה שלנו ולשם כך, בדיוק, הכנו עבורכם את המדריך הקצר הזה, המסביר איך לראות את הבירה האיטלקית ב 48 שעות מבלי לפספס את האתרים החשובים.

אז איפה חייבים לבקר בבירתה של איטליה – רומא ?

את היום הראשון נתחיל השכם בבוקר, במוזיאונים של הוותיקן, אליהם נגיע מוקדם, כדי שלא ניאלץ להשתרך בתור (או שלחילופין נרכוש מראש את הכרטיס המיוחד המאפשר “לעקוף את התור”). המוזיאונים, שנחנכו לפני מאות שנים, מציגים לראווה את חלק מהאוצרות של הוותיקן ובכללם כמה מאוספי העתיקות והאמנות הטובים בעולם. היהלום שבכתר היא, ללא ספק, הקפלה הסיסטינית, שבה נמצאים ציורי התקרה הידועים של מיכלאנג’לו.

עוד “אתר חובה” במוזיאונים של הוותיקן הם החדרים של רפאל (Stanze di Raffaello), בהם ניתן לראות את כמה מציורי הקיר (“פרסקאות”) של גאון האמנות האיטלקי, בן תקופת הרנסנס.

מכאן ניסע לפורום הרומאי (Foro Romano), הנמצא במקום בו שכן ליבה של האימפריה טיסות לרומאהגדולה והחזקה ביותר בתולדות העולם הקדום. בין השרידים שבמקום תוכלו לראות את מה שנותר מכמה מהמקדשים הגדולים של רומי העתיקה, שנבנו עוד בימיו של יוליוס קיסר וכמובן שגם את קשתות הניצחון ובכללן גם “קשת טיטוס” שנבנתה לכבודו של המצביא הידוע לשמצה, שכבש את ירושלים והחריב את בית המקדש.

הליכה של עשר דקות תביא אותנו ממרכז הפורום אל הקולוסאום הידוע, שבו נערכו קרבות גלדיאטורים כבר לפני כאלפיים שנה. ניתן לרכוש כרטיס מוזל המשלב בין כניסה לשני האתרים.

לאחר שסיימנו את סיורנו בלב ליבה של האימפריה הרומית הקדומה, נצא לטיול רגלי ברומא הקלאסית של תקופת הרנסנס. נתחיל את ההליכה ממזרקת ארבעת הנהרות של ברניני, הניצבת במרכזה של הפיאצה נאבונה (Piazza Navona) והזכורה לרבים מאתנו בזכות הספר והסרט “מלאכים ושדים” וכעבור חמש דקות נגיע אל הפנתיאון (Pantheon), שנבנה לפני קרוב לאלף ותשע מאות שנה על ידי הקיסר אדריאנוס ונחשב למבנה המושלם ביותר ששרד מימי האימפריה הרומית.

נמשיך ללכת מזרחה, לאורך רחוב Via del Seminario וממנו נפנה שמאלה, ל Via del Corso וימינה, לרחוב Via delle Muratte, שיביא אותנו אל מזרקת טרווי היפהפייה, שנבנתה בתקופת הבארוק ונחשבת, בצדק רב, למזרקה היפה ביותר ברומא, אם לא בכל העולם. השליכו מטבע למים, כפי שנהוג (האגדה מספרת שמי שעושה כך יחזור לכאן, ביום מן הימים)…

המשיכו בהליכה דרך הרחובות הצרים והציוריים, כמו Via Poli, היוצא מהמזרקה וממנו, דרך Via del Tritone אל Via del Bufalo והלאה, דרך Via di Propaganda אל Piazza di Spagna ואל “המדרגות הספרדיות” הידועות : 136 מדרגות רחבות ומסוגננות, המובילות מהפיאצה שלמטה אל כנסיית “טריניטה דיי מונטי” (Trinita dei Monti).

את יומכם השני ברומא תוכלו לפתוח בביקור באחת מאלף הכנסיות שבעיר. בזיליקת סנטה מריה מג’ורה, לדוגמא (Santa Maria Maggiore) היא, אמנם, לא אחת מהכנסיות הכי ידועות בבירה האיטלקית, אך היא בהחלט אחת מהיפות והמעניינות. הכנסייה הבארוקית נבנתה לראשונה לפני כאלף וחמש מאות שנה וניתן לראות בה עד היום פסיפסים מאותה תקופה. בפנים הכנסיה תוכלו לראות עיטורים מזהב, שהובא מדרום אמריקה לפני מאות שנים על ידי המלכים הספרדיים.

מכאן נשים את פעמינו אל “פיאצה ונציה” (Piazza Venezia), הסמוכה לפורום הרומאי, בו ביקרנו אתמול, ואל האנדרטה האדירה (“הוויטוריאנו” / Il Vittoriano) , שנבנתה לפני כמאה שנים לכבודו של מלכה הראשון של איטליה המאוחדת – ויטוריו אמנואלה השני, בסגנון רומי קלאסי וממנה ניתן לצפות על חלקה העתיק של העיר (יש מעלית למרפסת התצפית שבראש המבנה).

חבילות נופש לרומאוילה בורגזה (Villa Borghese), הנמצאת לא רחוק מהמדרגות הספרדיות, היא היעד הבא והאחרון שלנו. הגנים היפהפיים, המעוצבים בסגנון אנגלי וצרפתי מסוגנן, הוקמו לפני 400 שנים על כרם ענבים, שהייתה בבעלותה של משפחה, המקורבת לאפיפיור ותוכננו להיות הפארק היפה ביותר שהוקם ברומא מעולם. אפשר לשוטט שעות בגנים המטופחים, לצפות בברווזים השטים באגם וכמובן שלבקר בארמון המפואר, שהעניק למקום את שמו ומשמש כיום כמוזיאון אמנות (Galleria Borghese) בו מוצגים אוספים מרשימים של ציורים ופסלים, פרי עמלם של כמה מהאמנים הדגולים ביותר של ארץ המגף ובכללם ברניני, קאראווג’ו, טיציאן רפאל ועוד…

דילים לרומא, חבילות נופש לרומא, טיסות לרומא, טיול מאורגן לרומא

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
רומא, בירת איטליה - אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה
Article Name
רומא, בירת איטליה - אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה
Description
רומא, בירת איטליה, היא אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה, אם לא בכל העולם ומשלבת בין רומנטיקה, יופי קלאסי, היסטוריה עשירה ומטבח משובח... מכאן צמחה האימפריה הרומית ומאוחר יותר הדת הנוצרית הקתולית ואכן, המטרופולין האיטלקי הגדול מהווה בית לכמה מהשרידים הארכיאולוגיים המרשימים ביותר בעולם, כמו גם לאוצרות המדהימים של הנצרות, החל מהכנסיות המפוארות ועד לשכיות החמדה ויצירות האמנות הבלתי נשכחות.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

טיול לברצלונה

טיול לברצלונה- קסם ים תיכוני ומורשת אירופאיתטיול לברצלונה- קסם ים תיכוני ומורשת אירופאית

טיול לברצלונה , בירת קטלוניה משלבת קסם ים תיכוני עם מורשת אירופאית עשירה. העיר התוססת והססגונית המשופעת באדריכלות מרהיבה הפכה לאחד מיעדי התיירות המבוקשים והאהובים ביותר בקרב הישראלים. ברצלונה לא

חופשה רומנטית בקוס

חופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונותחופשה רומנטית בקוס – חמישה רעיונות

חופשה רומנטית בקוס: האי הקטן קוס, הסמוך לחופיה של טורקיה, התברך ביופי אין סופי: הוא מוקף בחופים חוליים יפהפיים, הנחבאים בין צוקים ומעבר להם, בליבו של האי, יש עמקים קטנים