אנטליה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל אנטליה: חופים יפים במיוחד לאורך הריוויירה הטורקית

אנטליה: חופים יפים במיוחד לאורך הריוויירה הטורקיתאנטליה: חופים יפים במיוחד לאורך הריוויירה הטורקית

אנטליה

דילים לאנטליהאנטליה, העיר העתיקה, הציורית והתוססת בדרומה של טורקיה, מהווה את שער הכניסה הראשי לריוויירה הטורקית: רצועת חוף בת מאות קילומטרים, המשתרעת מאלניה שבמזרח ועד בודרום שבמערב ולאורכה חופים ומפרצים יפהפיים, מוקפים בהרים ירוקים הצונחים אל רצועת חול לבן, אשר נושקת למימיו הצלולים של הים התיכון, שגוני הכחול והטורקיז המדהימים שלהם העניקו לאזור כולו את השם “חוף הטורקיז” (Turquoise Coast).

זהו אחד מאזורי הנופש והקיט הפופולאריים ביותר באירופה ולו בכדי, שהרי יש כאן את כל מה שהתייר יכול לחלום עליו, החל ממזג אוויר מקסים ושטוף שמש לאורך מרבית השנה, דרך מלונות מעולים במחירים טובים מאוד, אוכל נהדר, בילויים, חיי לילה, טיולים בחיק הטבע, אתרי עתיקות ותרבות ובעיקר המון חופים מרהיבי עין, המשתרעים עד אין סוף.

אז בואו ונכיר את החופים הכי יפים באזור אנטליה והריוויירה הטורקית:

חוף אולימפוס (Olimpos Plajı), נמצא שעה נסיעה דרומית מאנטליה, סמוך לעיירת הקיט הקטנה צ’יראלי (Çıralı), בינות לפרדסים ולהרים מכוסי אורנים ומציע למבקרים בו רצועת חוף של כשלושה קילומטר, פנסיונים משפחתיים חביבים והרבה שקט ואווירה נעימה. יש כאן גם אתר עתיקות מרשים, מהתקופה ההלניסטית, בשם “אולימפוס” והוא זה שהעניק לחוף את שמו.

החוף פה אינו חולי, אלא שילוב של חול וחלוקים, וזאת אולי הסיבה שגם בקיץ לא מלא כאןחבילות נופש לאנטליהבאנשים, למרות המיקום, אבל הנוף והאווירה פשוט יוצאים מן הכלל וגם הרחצה בים נפלאה, שלא לדבר על הביקור באתר העתיקות הסמוך…

מעט דרומית משם נמצא מפרץ אדראסאן (Adrasan) הציורי, שלאורכו ניתן למצוא כמה וכמה פנסיונים ומלונות קטנים ולא יקרים. החוף המקסים נושק למים הצלולים והחמימים ומוקף, גם הוא בהרים פראיים ומרשימים, המכוסים בחורש ים תיכוני. אפשר לצאת לטיול שייט למפרצים הסמוכים, או לקחת את הילדים לנחל הקטן, הנשפך כאן לים ולהאכיל את הברווזים המשכשכים במימיו.

אם אתם רוצים ממש לגלות את גן העדן הפרטי שלכם, סעו לכפר “קאלה קויו” (Kale Köyü), השוכן על מפרץ חלומי, מזרחית לעיירת הנופש Kaş. קשה להגיע עם רכב עד לתוך הכפר, אלא רק בסירה ולכן תצטרכו להזמין מקום באחד מהפנסיונים הקטנים שבמקום והם יסדירו את העניין עבורכם, אבל זה שווה את המאמץ, מכיוון שהמקום יפה בטירוף והאווירה מיוחדת וכיפית.

אחד מהמקומות הכי יפים לאורך “חוף הטורקיז” הוא, ללא ספק, הלגונה של אולודניז (Ölüdeniz), השוכנת מדרום לעיירת הנופש “פתחיה” (Fethiye). הלגונה היפהפייה מוקפת מכל עבר בגבעות מיוערות ובפתחה יש רצועת חוף ארוכה והיא נראית כאילו נלקחה הישר מתוך גלויה, אך החיסרון שלה הוא שהיא פופולארית ובשיא העונה יש כאן לא מעט נופשים ולכן כדאי להגיע בבוקר, ואז להמשיך מכאן אל חוף קאבאק המבודד (Kabak), הנמצא לא רחוק מכאן ושאליו ניתן להגיע רק עם סירה. יש כאן כמה “פסיליטיז” לא רעים ואפשר להעביר יום, או יותר בראש טוב.

חוף פאטארה (Patara Beach), אחד מהחופים הארוכים והיפים ביותר לאורכו של הים התיכון הטורקי, שוכן כמעט שלוש שעות נסיעה מאנטליה, לא רחוק מעיירות הנופש הפופולאריות Kalkan ו Kaş ולמרות שמדובר על נסיעה מעט ארוכה, הרי היופי של המקום ותחושת הבראשיתיות והחופש בהחלט מפצות על הטרחה. אפילו בשיא העונה ניתן למצוא כאן רצועה של חול לבן, נעים וחמים, הנושקת לים כחול, שתהיה רק שלכם…

מקומות לינה ומסעדות ניתן למצוא בכפר הסמוך, גלמיש (Gelemiş), אם כי ישנם גם כמה “פסיליטיז” על החוף עצמו ואפשר, כמובן, גם ללון ב Kalkan המקסימה. מומלץ בעיקר למי שאוהב טבע ומחפש להתרחק מהכול… גם משפחות עם ילדים עשויות למצוא עניין רב בחוף Patara, מכיוון שהמים הרדודים נמשכים מרחק רב מהחוף, והחול הלבן הרך והנעים אהוב מאוד על הקטנטנים.

דילים לאנטליה, חבילות נופש לאנטליה, טיסות לאנטליה, טיול מאורגן לאנטליה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
אנטליה: חופים יפים במיוחד לאורך הריוויירה הטורקית
Article Name
אנטליה: חופים יפים במיוחד לאורך הריוויירה הטורקית
Description
אנטליה, העיר העתיקה, הציורית והתוססת בדרומה של טורקיה, מהווה את שער הכניסה הראשי לריוויירה הטורקית: רצועת חוף בת מאות קילומטרים, המשתרעת מאלניה שבמזרח ועד בודרום שבמערב ולאורכה חופים ומפרצים יפהפיים, מוקפים בהרים ירוקים הצונחים אל רצועת חול לבן, אשר נושקת למימיו הצלולים של הים התיכון, שגוני הכחול והטורקיז המדהימים שלהם העניקו לאזור כולו את השם "חוף הטורקיז" (Turquoise Coast).
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

הכדורגל

חווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבעחווית הכדורגל בברצלונה גם למי שאינו אוהד כדורגל מושבע

כל אוהדי הכדורגל, וכנראה גם אלו שלא, יודעים שבברצלונה ישנה סצנת כדורגל חזקה מאוד אשר נחשבת לאחת הטובות בעולם. נבחרת הכדורגל של ברצלונה כבר זכתה במונדיאל ובאליפויות רבות, כולל נבחרת

חופשה רומנטית בכרתים

חופשה רומנטית בכרתים – היכן כדאי לבקר בירח דבשחופשה רומנטית בכרתים – היכן כדאי לבקר בירח דבש

חופשה רומנטית בכרתים: האי הגדול שבאיי יוון שעליו ממש כיף לבלות חופשה רומנטית הוא מרבד קסום של חופים נהדרים, אוצרות מימי קדם ונופים משובבי עין, הכוללים ערי חוף תוססות, הרים