סיציליה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון

סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכוןסיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון

סיציליה

טיסות לסיציליההאי סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון, משך אליו מתיישבים, כובשים ואימפריות עוד משחר ההיסטוריה, הודות למיקום האסטרטגי שלו ואין זה פלא שהוא גדוש באתרי עתיקות ובשרידים ארכיאולוגיים מרשימים, שהותירו אחריהם כל אותם כובשים ושליטים שעברו דרכו וניסו להטביע עליו את חותמם.

לצדם של שרידי העבר המפוארים, מציע האי האיטלקי למבקרים בו גם חופים מדהימים ביופיים, נופי טבע מרהיבים, כפרים ציוריים ומנומנמים, שכרמי זיתים עוטפים אותם מכל עבר, אוכל משובח, תרבות עשירה וססגונית וכמובן שגם את הר הגעש הפעיל הכי גדול באירופה, המתנוסס מעל האי כמו מגדלור אדיר ואפוף עשן…

אז בואו נצא לדרך ונגלה את סיציליה בחמישה ימים…

את יומנו הראשון בסיציליה נתחיל מבירתו ההומה והקקופונית של האי, פלרמו. השכם בבוקר נפתח את היום עם ביקור באטרקציה מסמרת שיער, המתאימה רק לאלה שמוכנים לזה נפשית : הקטקומבות של פלרמו (Catacombe dei Cappuccini). אתר קבורה ענק שבו נמצאות כמה אלפי גופות חנוטות (מומיות). האתר, שהחל את דרכו כמערכת קבורה עבור הנזירים, לפני כחמש מאות שנים, קלט אליו מאוחר יותר גם את מתיהן של משפחות בעלות אמצעים, שראו באופן הקבורה הזה דרך להעניק כבוד רב יותר ליקיריהן.

מכאן נלך לארמון המלכותי של פלרמו, “פאלאצו דיי נורמני” (Palazzo dei Normanni) , אשר שימש כמקום מושבם של מלכי סיציליה בזמן שלטונם של הנורמנים, לפני כאלף שנה ומשמש כיום כמקום מושבו של הפרלמנט של אזור סיציליה. הארמון האצילי ניצב באחת מהנקודות הגבוהות בעיר וניתן להתרשם מעיצוב הפנים המפואר שלו, הכולל פסיפסים מרהיבים.

בשעת צהריים נשים את פעמינו אל הקתדרלה הגדולה של פלרמו, הנחשבת לאחת מהכנסיות היפות באיטליה וממנה נמשיך אל Teatro Massimo: בית האופרה הניאו-קלאסי המפואר של פלרמו, שנחנך לפני כמאה ועשרים שנה.

עשר דקות הליכה יביאו אותנו אל פיאצה פרטוריה ואל המזרקה היפהפייה, בת 500 השנים, Fontana Pretoria, הניצבת במרכזה של הכיכר ומשלבת פסלי שיש מרהיבים של נימפאות ובנות ים. המזרקה ניצבת בליבה של פלרמו ההיסטורית ומוקפת במבנים מרשימים, כולל שני ארמונות.

Quattro Canti (“ארבעת הפינות”) הוא הכינוי העממי שדבק בפינת הרחובות Corso Vittorio Emanuele ו, מכיוון שצומת זו, הנמצאת במרחק כמה פסיעות מפיאצה פרטוריה, מסמלת את המרכז של פלרמו ההיסטורית ומהווה נקודת התחלה וסיום מועדפת עבור מי שרוצים לגלות את הרחובות העתיקים ורוויי האווירה, כמו גם על כל מי שרוצה לקבוע עם חברים, או סתם לשבת לנוח ולצפות על החיים בעיר האיטלקית השוקקת עוברים מול עיניו.

מכאן אנחנו הולכים כמה דקות, על Via Maqueda, אל כנסיית Santa Maria dell’Ammiraglio, הידועה גם בשמה המקוצר La Martorana.  הכנסייה היפהפייה משלבת אלמנטים ביזנטיים וערביים ויש בה פסיפסים מרהיבים בני 850 שנה, וממנה נפסע כעשר דקות דרך הרחובות הישנים של העיר אל היעד הבא (והאחרון) שלנו להיום, פיאצה מארינה וארמון Palazzo Chiaramonte Steri, הצופה עליה, שנבנה לפני כ 700 שנים ושימש כארמון וכמבצר עבור משפחת האצולה Chiaramonte, שהייתה אחת מהמשפחות החזקות בפלרמו של אותם ימים.

בערב כדאי לכם לתת גיחה לשוק Vucciria או שוק Ballaro : ממש כמו “מחנה יהודה” ו “שוק טיול מאורגן לסיציליההכרמל” בארץ, גם כאן הופכים השווקים בערב למקום בילוי, עם בתי אוכל קטנים, המתמחים במנות סיציליאניות נפלאות, המבוססות על מרכיבים מקומיים טריים.

ביום השני נצא, עם בוקר, מפלרמו אל העיירה מונריאלה (Monreale), הבנויה על מורדותיה של גבעה, אשר צופה על פלרמו והעמקים שמסביבה מצד דרום. מונריאלה ידועה בעיקר בזכות הקתדרלה המדהימה שלה, בת 850 השנים, שלה נקדיש שעה, או שעתיים, לפני שנמשיך בדרכנו לעיר הנמל “טרפאני” (Trapani), הנמצאת בפינה הצפון-מערבית של האי, מרחק של כשעה וחצי נסיעה ממונריאלה.

את ביקורנו בעיר נתחיל מהקתדרלה של טרפאני, בת שש מאות השנים, הבנויה בסגנון הבארוק וממנה נמשיך אל כנסיית Chiesa del Collegio dei Gesuiti, הנמצאת במרחק שתי דקות הליכה מהקתדרלה ומתפארת בחזית יפהפייה ומפוארת, כמו גם בעיצוב פנים עשיר ומרשים מאוד.

נפסע כעשר דקות דרך רחובותיה של העיר, אל Via Ammiraglio Staiti, הנושק לנמל, שם נוכל לאכול צהריים וליהנות ממשקה אל מול הנוף, לפני שנמשיך (בנסיעה) למוזיאון האזורי, Museo Regionale Conte Agostino Pepoli, השוכן בין כתליו של מנזר כרמליתי יפהפה, בן 700 שנה. המוזיאון, שהוקם לפני יותר ממאה שנים, הוא אחד מהטובים בכל סיציליה ומציג אוספי אמנות מרהיבים, כמו גם חפצים ועתיקות מכל התקופות: מכרכרה מפוארת ועד גיליוטינה…

אנו עוזבים את טרפאני ומדרימים, לאורך חופה המערבי של סיציליה, לעבר עיר הנמל הססגונית מרסלה (Marsala), שנודעת בכל העולם בזכות היין, שמקורו באזור זה של איטליה והקרוי על שמה. מרסלה, שנוסדה על חורבותיה של עיר קרתגית ידועה, שאת שרידיה ניתן לראות בפארק הארכיאולוגי שליד החוף (Parco archeologico Lilibeo). בסמוך אליו נמצא המוזיאון הארכיאולוגי המעולה של מרסלה (Museo Archeologico Baglio Anselmi), שבו מוצגים ממצאים מרשימים מאוד מהמלחמה הפונית הראשונה, שנערכה בין קרתגו לרומא לפני יותר מאלפיים שנים, כולל שרידים של אניות קרב עתיקות.

מרסלה מפורסמת גם בזכות טחנות הרוח הציוריות, המקיפות אותה מכל עבר.

ביומו השלישי של הטיול נצא, עם בוקר, לנסיעה של שעה ממרסלה לאתר Selinunte, שעל החוף הדרומי של סיציליה, בו נשתמרו שרידיה של עיר יוונית עתיקה, שפרחה ושגשגה כאן לפני כ 2,500 שנה, עת התגוררו בה יותר משלושים אלף איש.

נמשיך בנסיעה בת שעה וחצי, לאורך החוף הדרומי של האי, עד לאגריג’נטו (Agrigento), חבילות נופש לסיציליההיושבת על ראש גבעה רמה, אשר צופה על נוף מרהיב של הים התיכון והעמקים הפוריים העוטפים את הגבעה מסביב. אגריג’נטו ידועה בעיקר בזכות אתר “עמק המקדשים” הסמוך אליה (Valle dei Templi), הנחשב לאחד מהאתרים הארכיאולוגיים היפים ביותר בסיציליה ובו ניתן לבקר בשרידיהם של מקדשים יווניים עתיקים, בני כאלפיים וחמש מאות שנה, אך לפני שנשים את פעמינו לשם, נעבור דרך כמה מהאתרים היפים והמעניינים בעיר עצמה, כמו הקתדרלה בת אלף השנים (Duomo di Agrigento), הכנסייה church of Santa Maria dei Greci, ומנזר רוח הקודש (Monastero di Santo Spirito)

נלון באגריג’נטו וביום הרביעי נצא ממנה לנסיעה בת מאה קילומטר, אל העיירה ההיסטורית Piazza Armerina, השוכנת במרכזו של האי ובה נבקר בשני אתרים מדהימים למדי: הראשון הוא שרידי ארמון מתקופת רומי העתיקה (Villa Romana del Casale), בו נשתמרו פסיפסים ענקיים, משגעים ביופיים, והשני הוא הקתדרלה המרשימה של העיר, שנבנתה לפני 400 – 300 שנה, בסגנון הבארוק (Duomo di Piazza Armerina). אנו ממשיכים מכאן אל חופו המזרחי של האי ואל העיר ההיסטורית הקטנה Noto, השוכנת ממש בפינה הדרום-מזרחית של סיציליה ומוכרזת, כולה, כאתר מורשת של UNESCO, בזכות מבני הבארוק היפהפיים שלה. את סיורנו ב Noto נתחיל מארמון Palazzo Nicolaci di Villadorata וממנו נמשיך לקתדרלה היפהפייה (Cathedral of Noto), שהחזית המרשימה שלה, בסגנון הבארוק, מזכירה את המקדש הראשי בפטרה שבירדן ומשם נלך לארמון Palazzo Ducezio, הנמצא במרחק כמה דקות ונסיים את הטיול בעיר בביקור בכנסיית קלרה הקדושה (Chiesa di Santa Chiara), המתפארת בעיצוב פנימי עשיר ומפואר.

מכאן נצפין, לאורך חופה המזרחי של סיציליה, עד לעיר הנמל ההיסטורית סירקוזה (Syracuse), הנמצאת במרחק של כשלושים דקות נסיעה מ Noto ובה נבלה את שעות אחר הצהריים והערב.

סירקוזה נוסדה לפני כמעט שלושת אלפים שנה ובתקופת יוון הקדומה היא הייתה אחת מן הערים הגדולות והחשובות בכל אגן הים התיכון. אחד מבניה הידועים ביותר היה הממציא הדגול ארכימדס.

בסירקוזה נבקר במערה הקרויה “האוזן של דיוניסוס” (Orecchio di Dionisio), בשל צורתה ומשם נמשיך לאי הקטן אורטיג’יה (Ortigia), שממנו החלה העיר העתיקה את דרכה ושבינו ובין החלק החדש יותר של העיר מפרידה רק תעלה צרה : נבקר ב Porta Urbica, שם נמצאים שרידי השער הגדול של חומת העיר העתיקה ונמשיך לשוטט ברחובות ההיסטוריים של אורטיג’יה עד לדרומו של  האי הקטנטן ולמעיין Fonte Aretusa, שהיווה את ליבה של סירקוזה הקדומה.

צמוד למעיין, לאורך הטיילת הצופה לים, יש הרבה מסעדות טובות בהן נוכל לשבת לארוחת ערב.

ביום החמישי והאחרון של מסענו הסיציליאני נצא, עם בוקר מסירקוזה ונצפין, לאורך חופו המזרחי של האי, עד לקטניה, נמצאת כשעה נסיעה מסירקוזה.

קטניה, העיר השנייה בגודלה בסיציליה, משופעת במבני בארוק, מלאי הוד והדר ואנחנו נשתדל לבקר לפחות בכמה מן היותר מרשימים שבהם, אגב שוטטות ברחובות שוקקי החיים של העיר ובשווקים, שבהם נוכל להתענג גם על כמה מטעמים מקומיים, פשוטים, זולים וטעימים להפליא…

עם הגיענו לקטניה, נשים את פעמינו אל “תיאטרון מסימו בליני” שבמרכז ההיסטורי של העיר (Teatro Massimo Bellini) : זהו בית האופרה המפואר והאלגנטי של קטניה, שנחנך לפני כמעט 130 שנה ומצדיק ביקור, גם אם אין לכם שום כוונה לראות הצגה, או מופע, אלא רק להתפעל מהארכיטקטורה והעיצוב העשירים.

דילים לסיציליההליכה קצרצרה של 5 דקות תביא אותנו מכאן אל הקתדרלה הגדולה של קטניה (Duomo di Catania), שנבנתה לראשונה לפני כאלף שנים, אך עברה כמה וכמה שינויים מאז… מבנה הבארוק הנוכחי הוא בן כשלוש מאות שנה והוא מתהדר בחזית יפהפייה, עם שלל פסלים. הכנסייה הבאה שנבקר בה, Basilica della Collegiata, נמצאת במרחק של כמה דקות הליכה ומתהדרת, גם היא, בחזית מרהיבה, בסגנון בארוק סיציליאני, עם פסלים ועיטורים ובציורי תקרה מרהיבים בתוך אולם התפילה.

נחזור אל הפיאצה הגדולה שבחזית הקתדרלה ואל “מזרקת הפיל” שבמרכזה (Fontana dell’Elefante) ונמשיך ממנה אל היעד האחרון שלנו בטיול זה, הלא הוא מבצר Castello Ursino , שנבנה לפני כשמונה מאות שנים ונראה פשוט מצוין יחסית לגילו המתקדם. במוזיאון שבמבצר ניתן לראות שלל שריוני אבירים , חרבות, רומחים ועוד ציודים ששימשו את דייריו של המקום בימים עברו.

דילים לסיציליה, חבילות נופש לסיציליה, טיסות לסיציליה, טיול מאורגן לסיציליה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון
Article Name
סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון
Description
האי סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון, משך אליו מתיישבים, כובשים ואימפריות עוד משחר ההיסטוריה, הודות למיקום האסטרטגי שלו ואין זה פלא שהוא גדוש באתרי עתיקות ובשרידים ארכיאולוגיים מרשימים, שהותירו אחריהם כל אותם כובשים ושליטים שעברו דרכו וניסו להטביע עליו את חותמם.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

רומא

רומא, בירת איטליה – אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופהרומא, בירת איטליה – אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה

רומא, בירת איטליה, היא אחת מהערים המלהיבות ביותר באירופה, אם לא בכל העולם ומשלבת בין רומנטיקה, יופי קלאסי, היסטוריה עשירה ומטבח משובח... מכאן צמחה האימפריה הרומית ומאוחר יותר הדת הנוצרית

חופשה בברצלונה

חופשה בברצלונה – עיר של ארכיטקטורה, אמנות וחיים תוססיםחופשה בברצלונה – עיר של ארכיטקטורה, אמנות וחיים תוססים

מתכננים חופשה בברצלונה? אוצרותיה הארכיטקטוניים של ברצלונה משתרעים על פני תקופה של יותר מאלפיים שנה... מעמודי מקדשים עתיקים, שהוקמו בימי יוון ורומי, עד חומות העיר העתיקה ומסמטאות הרובע הגותי ועד