המוזיקה היוונית
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל אתונה, חגיגת המוזיקה היוונית וטעמים של יוון

אתונה, חגיגת המוזיקה היוונית וטעמים של יווןאתונה, חגיגת המוזיקה היוונית וטעמים של יוון

המוזיקה היוונית

athensבאתונה, וביוון בכלל, יש הרבה מה לעשות ולראות. המוזיקה היוונית, אשר אהובה מאוד על הקהל הישראלי, והטעמים של המטבח היווני הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. הפעם לא נספר לכם על האקרופוליס והאטרקציות של אתונה, אלא ניקח אתכם למסע של מוזיקה וטעמים באתונה.

אם מדברים על מוזיקה וגם אוכל, ואולי גם כוסית אחת או שתיים של אוזו, אז בעצם אנו מדברים על הטברנות. לא ניתן לבקר באתונה מבלי לבקר בלפחות אחת מהטברנות. זהו המקום אליו היוונים מגיעים ליהנות מאוכל פשוט ומוזיקה יוונית. רבות מהטברנות ניתן להגדיר כטברנות לתיירים וזוהי לא תמיד החוויה האותנטית, לכן כדאי למצוא את הטברנות היווניות העממיות והאותנטיות. תוכלו לנסות את טברנת קלימאטריה (Klimataria). זוהי טברנה וותיקה אשר נפתחה בשנת 1927 ונחשבת לאחת הטברנות הוותיקות בעיר. ויש האומרים כי מעולם לא אכזבה. זהו המקום המושלם ליהנות מהמנות הקלאסיות של המטבח ביווני, כמו צלי עגל עם שום ותפוחי אדמה, פשטידת בצל, גבינה מטוגנת ועוד רבים אחרים. וכמובן כדי ללוות את האוכל הטוב ביין המשובח אשר מגישים במקום. ברוב הלילות, להקת הבית תנגן לכם מוזיקה יוונית, כאשר הסגנון השולט הוא מוזיקת הרבטיקו שעלייה מייד נדבר.

הטברנות הן מקום טוב לטעום את המטבח היווני וליהנות מהמוזיקה. אך מי שבאמת רוצה להכיר את האוכל היווני יכול להצטרף לסיור אוכל באתונה. ישנן חברות רבות המציעות סיורי אוכל אשר בהן לוקחים אתכם לשווקים ומקומות שונים בעיר. בסיורים תוכלו  לטעום מנות שונות וגם לקבל הסברים מעניינים על המנות היווניות ודרך הכנתן.

אחת המנות שאתם חייבים להכיר היא הסופלקי, אשר למעשה תוכלו למצוא אותו בכל טברנה. וכמובן שלכל טברנה יש את הקהל שלה אשר יטען כי שם מגישים את הסופלאקי הטוב ביותר. אם עדיין לא פגשתם את הסופלקי, נספר לכם שזהו שיפוד ועליו חתיכות בשר אשר לפעמים מגיעות עם ירקות. את הסופלקי מגישים בתוספת לחם, צ’יפס וסלט. עבור מי ששומר על הכשרות, חשוב לשים לב כי בדרך כלל מדובר בבשר חזיר. ואם בא לכם להכיר את הקינוחים של המטבח היווני, באתונה תוכלו למצוא את הלוקומדס שהן סוג של סופגניות המטוגנות בסירופ דבש וקינמון, או את הראבני, שהיא עוגת סולת אפוייה עם נגיעות תפוז.

המוזיקה היוונית

המוזיקה השולטת בטברנות היא בדרך כלל בסגנון הרבטיקו והלאיקו, ובחלק מהטברנות גם נסיטיוקה. הרבטיקו אאשר מלווה תמיד בצלילי בוזוקי נולדה בשלהי מלחמת יוון – טורקיה. סגנון מוזיקלי זה היה מזוהה עם פליטי המלחמה אשר שרו על קשיי החיים. סגנון מוזיקלי זה נאסר על ידי שלטונות יוון בתקופת מלחמת העולם השנייה וכך הפך להיות מזוהה עם תנועות המחתרת. היום זהו חלק מהקונצנזוס היווני.

אקרופוליססגנון הלאיקו, אשר פירושו הוא מוזיקה עממית, צמח מתוך הרבטיקו. הוא נולד בשנות החמישים של המאה העשרים וגם בו שולט הבוזוקי. יש בו מקצבים ערביים, טורקיים ואפילו הודים. הוא יותר קצבי וגם בסגנון זה שרים על העוני והבעיות, אך הוא מלא ברומנטיקה ואופטימיות. הנסיוטיקה היא סגנון מוזיקלי שהתפתח באיי יוון, ואולי בגלל זה פחות תתקלו בו באתונה, ויש לו גם השפעות מכרתים. הוא מאופיין בחלל קטן אשר פיסרמוניקה וגם ליר (Lyre) שזהו כלי מיתר המגיע מכרתים, וכינורות.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
אתונה, חגיגת המוזיקה היוונית וטעמים של יוון
Article Name
אתונה, חגיגת המוזיקה היוונית וטעמים של יוון
Description
באתונה, וביוון בכלל, יש הרבה מה לעשות ולראות. המוזיקה היוונית, אשר אהובה מאוד על הקהל הישראלי, והטעמים של המטבח היווני הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. הפעם לא נספר לכם על האקרופוליס והאטרקציות של אתונה, אלא ניקח אתכם למסע של מוזיקה וטעמים באתונה.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה ברומא

חופשה ברומא – בירתו של העולם העתיקחופשה ברומא – בירתו של העולם העתיק

"כל הדרכים מובילות לרומא", כך אומר הפתגם העתיק מימי האימפריה הרומית ואכן, חופשה ברומא הי לא רק חופשה בבירה של איטליה, אלא גם בירתו של העולם העתיק, גם העיר בה

השוקולד

טעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצריטעימות אירופאיות: השוקולד הבלגי, הצרפתי או השוויצרי

מי מאתנו לא אוהב שוקולד? כאשר אנו נוסעים לחו"ל, שוקולד הוא מתנה נהדרת לחברינו וקרובי משפחתנו, מתנה שאנו בעצמינו נשמח לקבל. הפעם נצא למסע אל המדינות בהן השוקולד תופס מקום