חופשה ברומא
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה ברומא – בירתו של העולם העתיק

חופשה ברומא – בירתו של העולם העתיקחופשה ברומא – בירתו של העולם העתיק

חופשה ברומא

דילים לרומא“כל הדרכים מובילות לרומא”, כך אומר הפתגם העתיק מימי האימפריה הרומית ואכן, חופשה ברומא הי לא רק חופשה בבירה של איטליה, אלא גם בירתו של העולם העתיק, גם העיר בה התפתחה והתעצמה הדת הנוצרית וגם אחד מהמרכזים הגדולים והחשובים של ימי הביניים ושל תקופת הרנסנס שבאה אחריהם, ולכן היא גדושה במבנים היסטוריים מרשימים, שיצליחו לרגש גם את מי שהיסטוריה ממש לא מעניינת אותו.

הבירה האיטלקית היא עיר של ניגודים, המשלבת בחן רב בין תקופות ותרבויות… השרידים המונומנטאליים של האימפריה הרומית משקיפים אל כנסיות מרשימות מימי הביניים ואל ארמונות משובבי עין מתקופת הרנסנס וסמטאות אבן צרות, המזגזגות בין הקולוסיאום והפונטנה די טרווי, תוך שהן חולפות על פני בתי קפה קטנים, בהם מוגש האספרסו הטוב בעולם.

אפילו הכאוס השורר ברחובותיה הצרים ועמוסי התנועה של העיר, שבהם וספות קטנות וצפצפניות מתחככות במכוניות פרארי ולמבורגיני נוצצות, תורם לאווירה המיוחדת של רומא ולמרות ההמולה הקולנית השוררת בכמה מאזוריה, זוהי ללא ספק אחת מהערים הכי רומנטיות ומעוררות השראה בעולם.

אז איפה חייבים לבקר במהלך חופשה ברומא ?

הקולוסיאום (Colosseum) הוא, ללא ספק, גולת הכותרת של כל ביקור בבירת איטליה. האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם שוכן בליבה של העיר ונחשב לפאר היצירה של הארכיטקטורה והאדריכלות הרומית.

הוא נבנה לפני כמעט אלפיים שנה על ידי הקיסר אספסיאנוס ובנו טיטוס, הזכור לשמצה כמי שהחריב את בית המקדש השני, ובימיו הגדולים נדחסו למושבי האבן יותר מחמישים אלף איש, שבאו לצפות בקרבות של גלדיאטורים, הוצאות להורג, שחזור של קרבות גדולים של האימפריה, והצגות תיאטרון.

הפנתיאון (Pantheon), הניצב ממש בליבה של העיר, הוא מקדש מדהים בן 1,900 שנה, טיסות לרומאהנחשב למבנה המושלם והשמור ביותר שנותר מימי האימפריה הרומית. הכיפה העצומה המחפה על המבנה, נוצקה מבטון והיא הכיפה הגדולה ביותר בעולם, שנבנתה ללא חיזוק של פלדה (reinforcement). עיקר חוזקה בא לה מהעיצוב הארכיטקטוני המיוחד שלה, היוצר צורות הנדסית של ריבועים עם צלעות.

הפורום הרומאי (Roman Forum) היה מרכזה של העיר בימי קדם ובעצם גם מרכזה של האימפריה כולה. הוא שכן במישור שבין שתי הגבעות המרכזיות של העיר, הלא הן גבעת הקפיטולין (Capitoline), שעליה נמצאו מבני הממשל וגבעת הפלטין (Palatine), שם התגוררה האצולה הרומית, ושימש לאספות, לעריכת משפטים פומביים ולנאומים וטקסים דתיים. במרכזו עברה “הדרך הקדושה”, שלאורכה נעו תהלוכות הניצחון ועליה בנויה גם “קשת טיטוס”, המתעדת את נצחונו של הצורר הרומי על היהודים ואת חורבנה של ירושלים בידיו.

המוזיאונים הקפיטוליניים (Capitoline Museums), השוכנים מסביב לכיכר שעיצב מיכלאנג’לו על גבעת הקפיטולין שבליבה של רומא העתיקה, הם, ככל הידוע, המוזיאונים הישנים ביותר בעולם. הם פתחו את דלתותיהם לקהל המבקרים לפני קרוב לשש מאות שנה ואוצרים בין כתליהם אוספים עוצרי נשימה של פסלים, ציורים ועוד יצירות, מימי האימפריה הרומית ועד הרנסנס. תוכלו לראות כאן את הפסל האטרוסקי העתיק של “הזאבה הקפיטולינית”, המניקה את בוני העיר, רמוס ורומולוס ולצידה פסלים עתיקים של מנהיגי האימפריה, כמו מרקוס אורליוס והקיסר קונסטנטינוס וציורים מרהיבים של כמה מאמניה הדגולים של אירופה, כמו טיציאן, קאראווג’ו, רובנס ואחרים…

בגלריה בורגזה (Galleria Borghese), המאכלסת וילה יפהפייה בת מאות שנים, מוקפת בגנים מטופחים ומרהיבים, תוכלו להתפעל מאחד מאוספי האמנות הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. מיטב הציורים של גאוני הרנסנס, כמו קאראווג’ו, רפאל וטיציאן מפארים את אולמות התצוגה ולצדם פסלים מרשימים של ברניני ומוצגים עתיקים מימי האימפריה.

המוזיאון של הוותיקן (Musei Vaticani) הוא, למעשה, מכלול של כמה מוזיאונים המתפרשים על פני כמה וכמה מבנים צמודים בקריית הוותיקן. זהו, ללא ספק, המוזיאון הטוב ברומא ואחד המרשימים בעולם. הוא נפתח לראשונה לפני כחמש מאות שנה, כדי להציג את כמה מהאוספים העשירים להפליא של הכנסייה הקתולית, המתפרשים על פני אלפי שנות היסטוריה וכוללים אוצרות שונים ומשונים, החל ממומיות מצריות עתיקות ועד עתיקות רומיות ואטרוסקיות וכמובן, שפע עצום של יצירות אמנות עולמיות. בין המבנים המדהימים שנמצאים במוזיאונים, תוכלו לבקר בקומפלקס החדרים שעל קירותיהם צייר רפאל וכמובן שלראות את “היהלום שבכתר”, הלא היא הקפלה הסיסטינית שבארמון האפיפיור, שעל התקרה שלה מצויר הפרסקו הידוע של מיכלאנג’לו.

כנסיית פטרוס הקדוש בוותיקן (St. Peter’s Basilica) היא מבנה התפילה הנוצרי הכי גדול בעולם וככל הנראה גם אחד מהיפים והמרשימים שבהם. היא נחנכה לפני כמעט 400 שנה, לאחר שנבנתה במשך 120 שנים על אתר הנחשב, על פי המסורת, כמקום קבורתו של פטרוס הקדוש. קצרה היריעה מלתאר את כל מה שניתן לראות בכנסייה עצומת הממדים: החל משפע עצום של יצירות אמנות ועושר ארכיטקטוני משובב עין, עד לנקרופוליס (מערות הקבורה הקדומות, שם כנראה קבור גם שליחו הבכיר של ישו, פטרוס, הנחשב לאפיפיור הראשון).

המוזיאון הלאומי של רומא (National Museum of Rome) מתפרש על פני כמה מבנים היסטוריים ברחבי העיר, שבכל אחד מהם שוכן אגף אחר שלו. האוספים של המוזיאון מתמקדים, בעיקר, בממצאים ארכיאולוגיים מימי רומי העתיקה ומספקים הצצה נדירה אל החיים באיטליה בזמן האימפריה ואף בימים שקדמו לה: פסלי שיש מרשימים ביותר, מטבעות ואוצרות, תבליטים מרהיבים ומה לא…

חבילות נופש לרומאאת חופשה ברומא נסיים בפונטנה די טרווי (Fontana di Trevi), הלא היא המזרקה הידועה של רומא ואחת מהיפות והאהובות בכל העולם. היא נבנתה לפני כמאתיים וחמישים שנה, בסגנון הבארוק ואת חזיתה מפארות שלל דמויות מיתולוגיות מפוסלות בשיש.

האגדה המקומית מספרת כי מי שמשליך מטבע למזרקה ישוב לרומא ולפי ההערכות מושלכים למימי המזרקה בכל יום כשלושת אלפים אירו, המממנים סופרמרקט שמציע לנזקקים מבחר מוצרים בחינם.

דילים לרומא, חבילות נופש לרומא, טיסות לרומא, טיול מאורגן לרומא

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה ברומא - בירתו של העולם העתיק
Article Name
חופשה ברומא - בירתו של העולם העתיק
Description
"כל הדרכים מובילות לרומא", כך אומר הפתגם העתיק מימי האימפריה הרומית ואכן, חופשה ברומא הי לא רק חופשה בבירה של איטליה, אלא גם בירתו של העולם העתיק, גם העיר בה התפתחה והתעצמה הדת הנוצרית וגם אחד מהמרכזים הגדולים והחשובים של ימי הביניים ושל תקופת הרנסנס שבאה אחריהם, ולכן היא גדושה במבנים היסטוריים מרשימים, שיצליחו לרגש גם את מי שהיסטוריה ממש לא מעניינת אותו.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה ברודוס

חופשה ברודוס: היכן לבלות בחופשה רומנטית באי רודוסחופשה ברודוס: היכן לבלות בחופשה רומנטית באי רודוס

חופשה ברודוס, אי השושנים, כפי שקראו לרודוס בשלב כלשהו לאורך ההיסטוריה ארוכת השנים שלו, הוא האי הרביעי בגודלו ביוון ואחד מהאיים הגדולים והיפים בים התיכון. הוא שוכן באמצע הדרך בין

פראג

מגלים את קסמה של פראג בטיול מאורגןמגלים את קסמה של פראג בטיול מאורגן

העיר פראג היא אחת מהערים הרומנטיות המייצגות יפה את הקסם של אירופה. יש הרבה מה לראות ולעשות בעיר ובכל מקוום מלווה אתכם האווירה של עיר היסטורית זו. פראג היא עיר