חופשה בונציה
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חופשה בונציה – עולם של חלום דמיוני

חופשה בונציה – עולם של חלום דמיוניחופשה בונציה – עולם של חלום דמיוני

חופשה בונציה

דילים לונציהחופשה בונציה , יצירת מופת אנושית, הצצה ועולה מן הים, או שמא שוקעת לתוכו, היא עיר של ארמונות שיש מרהיבים, הנראים כצפים על פני המים, ללא שום תמיכה. זו עיר שמנתקת את המטיילים בה מחיי היומיום שלהם ושואבת אותם לתוך עולם של חלום דמיוני, השונה מכל מה שהם מכירים ורגילים אליו…

הרומנטיקנים מאוהבים באווירה המיוחדת שלה, המערבבת בחן אלגנטיות ועליבות מטה לנפול וגדול משורריה הרומנטיים של אנגליה, לורד ביירון, כינה אותה “עיר הפיות של הלב” וכתב לה כי אהב אותה עוד מימי ילדותו.

ונציה, שנבנתה על פני איים קטנים מהעושר שהביא אתו הסחר עם סין, מציעה למיליוני התיירים הגודשים אותה שפע של מוזיאונים, ארמונות, כנסיות ויצירות אמנות שובות לב ובערב, אחרי שגדודי המטיילים מניחים לה לנפשה, היא מתגלה לפתע כעיר אחרת, המציעה למטיילי הלילה שלה רוגע, כמו בחלום יפה, והרבה רומנטיקה הנסוכה על פני התעלות השקטות וכיכר סן מרקו.

אז מה כדאי לראות במהלך חופשה בונציה העיר הכי מיוחדת באיטליה…

בזיליקת סן מרקו והכיכר הגדולה הקרויה על שמה הן, ככל הנראה, הנקודות הידועות ביותר חבילות נופש לונציהבעיר התעלות. הקתדרלה היפהפייה נבנתה לפני קרוב לאלף שנים, בסגנון ביזנטי, על חורבותיה של כנסייה קודמת שחרבה בשריפות והיא קרויה על שם מרקוס המבשר, שלפי המסורת גופתו נקברה במקום, לאחר שנגנבה מאלכסנדריה בידי מאמינים והובאה לכאן.

הפיאצה רחבת הידיים שבחזית הבזיליקה ידועה בעיקר בזכות אלפי היונים המסתובבות בה וממתינות לתיירים שיזרקו להן כמה פירורי לחם, והמראה שלה ושל הכנסייה הפכו, זה מכבר, לאחד מסימני ההיכר של ונציה. היא מוקפת במבנים היסטוריים עם עיטורים יפהפיים ואכסדרות עמודים, המשמשות אכסניה לבתי קפה תיירותיים ויקרים.

חופשה בונציה מחייבת לראות ארמון הדוג’ה (הארמון של הדוכס של ונציה, או Palazzo Ducale di Venezia) העומד, אף הוא, על כיכר סן מרקו ונחשב, ממש כמו הבזיליקה, לאחד מן המבנים היפים והידועים בוונציה. הארמון הגותי המעוטר נבנה לפני כשש מאות שנים, לאחר שהמבנה הקודם חרב בשריפה. בצמוד לארמון נמצא “גשר האנחות”, המתוח מעל לתעלה צרה ונחבאת ומוביל מהארמון לתאי הכלא שמהם נמלט קזנובה, שהיה כלוא במקום.

מעולם לא העניקו לרחוב ראשי כל כך הרבה סופרלטיבים וכינויים פיוטיים מלאי הוד, כמו אלו שלהם זכתה התעלה הגדולה של ונציה (Grand Canal), שבמימיה משתקפות כל אותן יצירות ארכיטקטוניות מרהיבות, אשר הוציאו את שמה של ונציה למרחקים. בקצה של השדרה הימית המפורסמת, שעמודים הנראים כסוכריות עטופות, מבצבצים ממימיה, סמוך למקום בו היא פוגשת את הים, נמצאים ארמון הדודג’ה וכיכר סן מרקו ויופיים הוא רק יריית הפתיחה שנועדה להכין אתכם לקראת המחזה הצפוי לכם בסמטאות האחוריות של העיר, שלאורכן כנסיות קטנות ומקסימות, מעוטרות שיש ורונה, חנויות בוטיק משובבות עין, קשתות עתיקות ובתי קפה קטנים.

טיסות לונציהגשר ריאלטו (Ponte di Rialto) הוא המפורסם והיפה מבין ארבעת הגשרים הנמתחים לרוחבה של התעלה הגדולה ונחשב לפנינה ארכיטקטונית של ממש. בהתחלה, לפני מאות שנים, עמד כאן גשר עץ שהיה נפתח כל אימת שספינה גדולה עברה בתעלה, אך שריפות הרסו חלקים ממנו ובשנת 1591 נבנה הגשר הנוכחי.

על גדתה הדרומית של התעלה הגדולה, רבע שעה הליכה מכיכר סן מרקו, נמצאת גלריית האקדמיה (Gallerie dell’Accademia), השוכנת במבנה מרהיב שהחל את דרכו ככנסייה והוסב, לפני כמאתיים שנה, לאקדמיה לאמנות. כיום יש כאן מוזיאון המציג את יצירותיהם של כמה מהאמנים הוונציאנים הדגולים ביותר בכל הדורות, כמו טיציאן, טינטורטו, ג’ובאני בליני וג’ורג’ונה. היצירה הידועה ביותר המוצגת כאן היא “האדם הוויטרובי” של דה-וינצ’י.

גם האוכל הוונציאני (ואיך בלי במהלך חופשה בונציה), ממש כמו כל אספקט של העיר הזאת, שונה מכל מה שנתקלתם בו עד כה וכולל מגוון רחב של דגים ומאכלי ים מיוחדים ושילוב של תבלינים מכל העולם, המאפיינים את המטבח המקומי, ששורשיו נעוצים בימים הרחוקים בהם הייתה העיר אחד מנמלי הסחר השוקקים בתבל.

דילים לונציה, חבילות נופש לונציה, טיסות לונציה, טיול מאורגן לונציה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חופשה בונציה - עולם של חלום דמיוני
Article Name
חופשה בונציה - עולם של חלום דמיוני
Description
חופשה בונציה , יצירת מופת אנושית, הצצה ועולה מן הים, או שמא שוקעת לתוכו, היא עיר של ארמונות שיש מרהיבים, הנראים כצפים על פני המים, ללא שום תמיכה. זו עיר שמנתקת את המטיילים בה מחיי היומיום שלהם ושואבת אותם לתוך עולם של חלום דמיוני, השונה מכל מה שהם מכירים ורגילים אליו...
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

סיציליה

סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכוןסיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון

האי סיציליה, צומת הדרכים הנצחית של אגן הים התיכון, משך אליו מתיישבים, כובשים ואימפריות עוד משחר ההיסטוריה, הודות למיקום האסטרטגי שלו ואין זה פלא שהוא גדוש באתרי עתיקות ובשרידים ארכיאולוגיים

האי רודוס

חופשה חלומית, הכירו את האי רודוס, יווןחופשה חלומית, הכירו את האי רודוס, יוון

הוא קטן, הוא קרוב והוא פנינה אמתית לחופשה חלומית, הכירו את האי רודוס - יעד מושלם לחופשה משפחתית או לזוג הרוצה לבלות חופשה רומנטית. לא במקרה הוא אחד היעדים המיותרים

טיול מאורגן לרומניה

טיול מאורגן לרומניה, בעקבות הרוזן דרקולהטיול מאורגן לרומניה, בעקבות הרוזן דרקולה

טיול מאורגן לרומניה אשר מספקת הרבה עניין לתיירים הישראלים ובהחלט יש הרבה מה לראות בה, מאזורים הרריים ועד מישורי הדנובה וביניהם שפע של עיירות ציוריות בהן נראה כי הזמן עמד