בדרום ספרד
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל טיול בדרום ספרד – סיבליה – קורדובה

טיול בדרום ספרד – סיבליה – קורדובהטיול בדרום ספרד – סיבליה – קורדובה

בדרום ספרד

ספרדספרד היא מדינה מעניינת ושופעת באתרים תיירותיים מכל הסוגים. הפעם בחרנו להתמקד דווקא בדרום ספרד, אחד האזורים המתוירים ביותר במדינה זו – חבל אנדולוסיה. באזור זה נוכל למצוא אתרים בעלי חשיבות היסטורית; חופים שטופי שמש המושכים תיירים מכל העולם; חיי לילה וכמובן מטעמי המטבח הספרדי.

את הטיול בדרום ספרד ניתן להתחיל בעיר מלגה, אליה מגיעות טיסות ישירות מישראל. זהו הקצה הדרומי של ספרד ובעיר מלגה וסביבתה ניתן ליהנות מחופים משגעים ומזג אוויר ים תיכוני. אם אתם רוצים לבלות בחופים מוטב לעשות זאת בערים הסמוכות ולא במלגה עצמה.  העיר מלגה היא עיר הולדתו של הצייר המפורסם פאבלו פיקאסו וחובבי האומנות יכולים לבקר במוזאון פיקאסו המאפשר הצצה לחייו הסוערים באמצעות יצירות האומנות שלו. אין סיבה להתעכב במלגה, אך אם אם כבר שם תוכלו לעשות סיור רגלי בעיר העתיקה.

סיבליה אתר חובה בדרום ספרד

העיר סיבליה היא ללא ספק אחד מאתרי החובה של דרום ספרד ויש לה קסם מיוחד. בעיר סביליה תוכלו לראות את ה “אלכזאר”, המצודה של סביליה. מצודה זו נבנתה במאה השביעית, בתקופה בה המוסלמים שלטו בספרד ובהמשך הפכה לארמון מפואר. עוד אתר חובה שהפך לאחד מסמלי העיר הוא הקתדרלה הגותית “לה חירלדה” אשר נבנתה במאה ה 12. זוהי קתדרלה אדירה הנמצאת במרכז העיר, ניתן לזהות אותה בזכות מגדל הפעמונים שבה.

סיבליה נמצאת על גדות נהר הגוודאלקיביר, כאשר מצד אחד נמצאת העיר העתיקה, ומצד שני נמצאת שכונת טריאנה אשר הפכה למעוזם של הצעירים. טריאנה היא מקום מומלץ לבקר בו בשעות הערב, שם תוכלו להתרשם מריקודי הפלמנקו המסורתיים ולבקר באחד מהטאפס בר הטרנדים של טריאנה.

סיבליהקורדובה מורשת יהודית בדרום ספרד

העיר קורדובה נמצאת לא הרחק מסביליה, זוהי עיר היסטורית ויש בה לא מעט מורשת יהודית ואף רובע יהודי. בין היהודים המפורסמים של הקהילה היהודית בקורדובה ניתן להזכיר את הרמב”ם ואת יהודה הלווי. הרובע היהודי הוא מבוך של סמטאות ומי שרוצה להתרשם ממנו, מוטב שיסטה מהדרכים המרכזיות העמוסות במסעדות וחנויות מזכרות לתיירים. המסגד של קורדובה (La Mezquita) הוא אחד המבנים המפורסמים של העיר ואתר מורשת עולמי של אונס”קו. הוא הוקם כמסגד בתקופה בה המורים שלטו בספרד ולאחר מכן הוסב לכנסייה. אם אתם מחפשים נקודה יפה לתצפית לעת ערב, עשו זאת מהגשר הרומי החוצה את הנהר.

בקורדובה מתקיים קרנבל שנתי עם מוזיקה, ריקודים ותחפושות, לצד פסטיבלים רבים אחרים. אם אתם מבקרים בעיר מומלץ לעקוב אחר הפרסומים, תוכלו לבדוק זאת באתר https://www.spanish-fiestas.com/cities/cordoba/festivals/

מיחאס ומראביה

מיחאס ומראביה הן שתי עיירות מעניינות, אך שונות מאוד אחת מהשנייה והן נמצאות סמוך למלגה. מיחאס היא עיירת אומנים היושבת על צלע ההר אל מול הים. תוכלו לשוטט בסמטאות ולהתרשם מהגלריות והבתים המעוטרים בכלי חרס. גם החוף של מיחאס מעניין וניתן למצוא בו גם את הפינות השקטות וגם את החופים ההומים אדם ופעילויות ספורט חוף וים.

מראביה היא עיירה בעלת אופי שונה, זוהי עיירת הנופש של עשירי העולם. שם תוכלו לראות את היאכטות המפוארות וחנויות היוקרה. לעיירה זו מרכז עתיק ויש בה אווירה נעימה.

קורדובה

רונדה

אם תרצו להרחיק מקו החוף אל כיוון ההרים, תוכלו לבקר בעיירה רונדה. הדרך ממלגה לרונדה נמשכת כשעה וחצי בכביש המתפתל בהרים ומספק נופים של יערות ירוקים ונקודות תצפית. רונדה יושבת גבוה על שני צידי ערוץ הנהר EL TAJO העובר למטה. שני גשרים מחברים בין שני צידי העיירה ומהם נשקף נוף מרהיב. ביקור ברונדה הוא מאוד מומלץ, הוא מגלה דברים מעניינים כמו קתדרלות וגנים וסגנון בנייה אופייני ואותנטי. רוב המבקרים רק עוברים בה לכמה שעות, אך אפשר גם להעביר שם לילה. בסימטאות הקטנות תוכלו למצוא פאבים מעניינים ובילויים.

מיצר גיברלטר

מיצר ג’יברלטר הוא החיבור בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי, זוהי הנקודה בה אירופה כמעט נושקת לצפון אפריקה. למעשה ג’יברלטר היא מובלעת השייכת לבריטניה ולא לספרד. רוב האנשים מסתפקים בביקור בעיירה הקטנה המלאה בחנויות יוקרה ונסיעה ברכבל המעלה הצוק. אך מי שאוהב פעילות גופנית יכול לעשות את הדרך המפותלת ברגל. אולי גם תזכו לראות את המקוק הברברי, מין של קוף החי באזור והוא החיה הלאומית של ג’יברלטר.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
טיול בדרום ספרד - סיבליה - קורדובה
Article Name
טיול בדרום ספרד - סיבליה - קורדובה
Description
ספרד היא מדינה מעניינת ושופעת באתרים תיירותיים מכל הסוגים. הפעם בחרנו להתמקד דווקא בדרום ספרד, אחד האזורים המתוירים ביותר במדינה זו - חבל אנדולוסיה. באזור זה נוכל למצוא אתרים בעלי חשיבות היסטורית; חופים שטופי שמש המושכים תיירים מכל העולם; חיי לילה וכמובן מטעמי המטבח הספרדי.
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

אנטליה

אנטליה – חופשה משפחתית מושלמתאנטליה – חופשה משפחתית מושלמת

אם אתם חושבים על חופשה משפחתית עליכם תמיד לחשוב על בילויים ואטרקציות אשר מתאימים לכל המשפחה. לפעמים זה לא קל כאשר יש ילדים בגילאים שונים וכל אחד מהם רוצה לעשות

טיול לברצלונה

טיול לברצלונה- קסם ים תיכוני ומורשת אירופאיתטיול לברצלונה- קסם ים תיכוני ומורשת אירופאית

טיול לברצלונה , בירת קטלוניה משלבת קסם ים תיכוני עם מורשת אירופאית עשירה. העיר התוססת והססגונית המשופעת באדריכלות מרהיבה הפכה לאחד מיעדי התיירות המבוקשים והאהובים ביותר בקרב הישראלים. ברצלונה לא