צפון יוון
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל צפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסם

צפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסםצפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסם

צפון יוון

יוון יוון ( ובפרט צפון יוון) היא יעד תיירותי קרוב המושך ישראלים רבים, אך למעשה יוון היא אחד ממוקדי התיירות הבולטים בעולם. כולנו מכירים את יוון בזכות חופי השמש, האתרים הארכאולוגיים המרשימים ואיך אפשר בלי הטברנות עם האוכל והמוזיקה היוונית. אך ליוון יש הרבה מאוד מה להציע לאתרים, גם עבור אלו שמחפשים משהו שונה. ביוון מסתתרים אתרי תיירות מלאי קסם וגם מסלולי טרקים משגעים. אז בואו נצא לטיול בו נגלה את הקסם של מנזרי יוון ונופי הטבע שלה.

צפון יווןמנזר מטאורה

מטאורה (ביוונית “אמצע השמים”) הוא מקבץ מנזרים אורתודוקסיים אשר נמצאים במחוז תסליה ביוון. למקדשים אלו חשיבות רבה והם נחשבים שניים בחשיבותם לצד המנזרים אשר בהר אתוס. לא רק המנזרים עצמם הם האטרקציה, אלא מיקומם על עמודי סלע תלולים, מוקפים ביופיו של הטבע, הופכים אותם לאטרקציה ייחודית והם הוכרזו כאתר מורשת עולמי.

מטאורה נמצאת למרגלות הרי פינדוס  וממנזריה ניתן לראות את עמק הנהר פיניוס. בין המנזרים אשר ראויים לתשומת לב מיוחדת ניתן להזכיר את מטאורו, אגיוס ניקולאס, רוסאנו, השילוש הקדוש, אך ישנם עוד רבים אחרים.

מטאורה נמצאת בסמוך לעיירה קלאבקה והכפר קסטראקי, אשר יכולים לשמש כבסיס לטיולים באזור. בהם תוכלו למצוא מקומות לינה.

הר האולימפוס

על פי המיתולוגיה היוונית, הר האולימפוס הוא מקום משכנם של 12 האלים. זהו ההר הגבוה הר האולימפוסביוון ופסגתו מגרדת את 3000 המטרים. הר האולימפוס הוא אינו אטרקציה תיירותית רגילה, הוא יותר מתאים לחובבי הטבע והטרקים. במסלולי ההליכה השונים תוכלו לראות נופים מדהימים הכוללים מפלים, כמו גם לפגוש את החי והצומח של אזור זה. שימו לב שחלקם של המסלולים הם מסלולים קשים, בעיקר אלו מעל גובה של 1200 מטר, ולא מומלץ לעשות אותם ללא הדרכה מקומית, הדבר עלול להיות מסוכן ואנו מציעים להתייחס לאזהרות במלוא הרצינות.

מי שרוצה לטייל בהר האולימפוס יכול להגיע אל העיירה ליטוכורו אשר יכולה לשמש כבסיס טוב ליציאה לטיולים. אל ליטוכורו ניתן להגיע בקלות מסלוניקי.

צפון יוון – מנזר אתוס

כשלוש שעות נסיעה מסלוניקי תמצאו את הר אתוס, לשון יבשה בים האיגאי, בה מלבד נופי טבע מרהיבים תוכלו למצוא 20 מנזרים אורתודוקסיים אשר ככל הנראה הראשונים שבהם נבנו במאה התשיעית. מלבד המנזרים זוהי שמורת טבע המלאה בצמחים, בעלי חיים ומסלולי הליכה בטבע.

החדשות הרעות הן שביקור במנזרי הר אתוס הוא אינו דבר פשוט. הכניסה מותרת אך ורק לגברים והיא דורשת השגת אישור מראש ותיאום מקום לינה באחד המנזרים. אישורי הכניסה הם מוגבלים ונוצרים אורתודוקסיים המגיעים מסיבות דתיות זוכים לעדיפות. פתרון פשוט יותר הוא לקחת שיט המקיף את חצי האי ומאפשר להתרשם מיופיו. הגישה אל חצי האי מתבצעת במעבורת מעיירת הנופש אותופוליס.

אדסה ולוטראקי

סלוניקימפלי אדסה, ובקרבתם מעיינות המרפא של פוזאר, מתאימים למי שרוצה לראות את הטבע במיטבו ולשלב בזאת טבילה במעיינות חמים. העיר אדסה יושבת על ראשו של מצוק גבוה המספק תצפית מרהיבה על העמק. ברחבי העיר ישנם נביעות של מעיינות הזורמים מתחת לבתי העיר ומתלכדים למפלי מים מרהיבים ורחש המים נשמע מכל עבר.

לא הרחק מאדסה תוכלו למצוא את המעיינות החמים של לוטראקי סוזאר, אחרת מעיינות חמים אשר סגולותיו מוכרות עוד מהעת העתיקה ואף הוזכרו בכתביו של היפוקרטס הנחשב לאבי הרפואה. חלקם של המעיינות מוזרמים לברכות מלאכותיות והכניסה אליהם היא בתשלום. אך ניתן גם למצוא מעיינות הזורמים בערוץ הנחל ובהם ניתן לטבול ללא תשלום. העיר אדסה נמצאת במרחק של כשעה נסיעה מסלוניקי.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
צפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסם
Article Name
צפון יוון, טיול לאתרי תיירות מלאי קסם
Description
יוון ( ובפרט צפון יוון) היא יעד תיירותי קרוב המושך ישראלים רבים, אך למעשה יוון היא אחד ממוקדי התיירות הבולטים בעולם. כולנו מכירים את יוון בזכות חופי השמש, האתרים הארכאולוגיים המרשימים ואיך אפשר בלי הטברנות עם האוכל והמוזיקה היוונית
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

בבוקרשט

פנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשטפנינות החמד הלא מוכרות בבוקרשט

אם כבר ביקרתם בעבר בבוקרשט, אתם בוודאי מכירים את אתרים המרכזיים כמו האטנאום הרומאי; שער הניצחון; ארמון הפרלמנט; רובע ליפסקני, בית הכנסת של בוקרשט וגם את מרכז הקניות AFT. אל

חופשה ברומא

חופשה ברומא – בירתו של העולם העתיקחופשה ברומא – בירתו של העולם העתיק

"כל הדרכים מובילות לרומא", כך אומר הפתגם העתיק מימי האימפריה הרומית ואכן, חופשה ברומא הי לא רק חופשה בבירה של איטליה, אלא גם בירתו של העולם העתיק, גם העיר בה