חלקידיקי
בלוג – קווי חופשה טיפים לחופשה בארץ ובחו”ל חלקידיקי הקסם המשלב רצועת חוף לצד מפרצים תכולים

חלקידיקי הקסם המשלב רצועת חוף לצד מפרצים תכוליםחלקידיקי הקסם המשלב רצועת חוף לצד מפרצים תכולים

חלקידיקי

CHROUSOרק 40 דקות נסיעה מסלוניקי ומגיעים לחצי האי חלקידיקי ומייד מתאהבים בקסם המשלב רצועת חוף מיוערת לצד מפרצים תכולים ובוהקים. מחצי האי חלקידיקי יוצאות 3 לשונות יבשה – קסנדרה, סיתוניה והר אתוס ובהן ניתן לגלות את היופי. מבחינת מזג האוויר מומלץ להגיע לאזור מסוף אפריל ועד תחילת אוקטובר, כאשר הטמפרטורות עולות.

חופים ואטרקציות בחלקידיקי

שמם של החופים שבחלקידיקי יצא למרחקים והם בראש רשימת החופים היפים ביותר באירופה. לא צריך להתאמץ לחפש את החופים, כאשר תגיעו לקסנדרה תראו אותם בכל מקום. קסנדרה היא האזור המתוייר ביותר בחלקידיקי, אך עדיין שומרת על שקט יחסית לאווירה התיירותית של איי יוון האחרים. החופים שזכו לביקורת חיובית במיוחד בקסנדרה הם CHROUSO ומגדלור פוסידי. אך גם בסיתוניה תמצאו חופים מרהיבים כמו KARYDI KRYORITSI ו- GERAKINI. ואם תשהו באחד הריזורטים, סביר להניח שתיתקלו בחוף שבכלל לא יעשה לכם חשק לעזוב את המלון.

הר אתוס – אחד האזורים המעניינים ביותר. למעשה מדובר בחבל אוטונומי הנשלט על ידי נזירים. בהר אתוס ישנם 20 מנזרים יוונים-אורתודוקסיים. אך שימו לב, הכניסה לנשים אסורה וגברים יכולים להיכנס אך נדרשים לאשרה מיוחדת. מדיניות זו קצת פוגעת בחוויה, אך ישנה אלטרנטיבה – ניתן לקחת שייט המאפשר לכם ליהנות מנופיו של הר אתוס והמנזרים שבו.

אפיטוס – על קו החוף של קסנדרה תמצאו את הכפר אפיטוס. כפר קטן ושליו, אך מאחוריו כ 5000 שנות היסטוריה. יופיו של הכפר משתקף מכל מבנה והטברנות הן מקום טוב לספור את האווירה. מהכפר ניתן לתצפת לעבר מפרת טיראנוס ולא כדאי לפספס תצפית זו. מומלץ מאוד לסייר ברחובות הכפר ואולי גם למצוא משהו מעניין בדוכנים הרבים.

GERAKINIנאה סקיוני NEA SKIONI  – סקיוני הוא כפר מהמאה ה-16 אשר נחרב ברעידת אדמה ואחר כך הוקם הכפר נאה סקיוני שפירושו סקיוני החדשה. באופן מסורתי תושבי הכפר עסקו בדייג וחקלאות, אך עם תנופת התיירות השתנתה מעט כלכלת הכפר. מומלץ מאוד לבקר בנמל, להתרשם מהחוף ולאכול דגים טריים באחת המסעדות והטברנות.

ניקיטי – ניקיטי היא עוד עיירת חוף אשר מומלץ לבקר בה כאשר מגיעים לסיתוניה. במקום ישנה טיילת נעימה המושכת תיירים רבים והיא מלאה בדוכנים ומסעדות. בכפר זה יש מעט חיי לילה אותם אפשר לפגוש בצד העתיק של העיר. חיי הלילה מסתכמים בעיקר במסעדות וברים שלווים בהם אפשר להתענג על כוס יין.

אגיוס ניקולאס – כפר מסורתי הנמצא בצפון מזרח סיתוניה. מומלץ מאוד לשוטט בסמטאותיו הציוריות עד שתפגשו את הכיכר המרכזית ומזרקת המים שבה. במורדות הכפר תוכלו למצוא חופים עם מפרצים קסומים. בסמוך אליו נמצא נמל אוראמוס פאנגיאס ממנו יוצאות הפלגות להר אתוס.

חוויית קניות אותנטית

למרות שמדובר באזור רגוע יותר מאשר סלוניקי הסמוכה, בחלקידיקי ניתן ליהנות מחוויית קניות אותנטית. הדברים המעניינים ביותר נמצאים דווקא בכפרים הקטנים – שם תוכלו למצוא עבודות אומנות מקומיות מעץ וקרמיקה; נרות ארומטיים, כלי בית ועוד.

מי שמעוניין בחוויית קניות מודרנית יכול לבקר בקניון אניגמה אשר נמצא ב NEA MOUDANIA. קניון זה נועד בעיקר עבור התיירים המגיעים לאזור. ניתן למצוא בו חנויות תכשיטים, הלבשה, הנעלה, בשמים, קוסמטיקה ועוד.

 KARYDI KRYORITSIחלקידיקי מסעדות

בחלקידיקי תוכלו ליהנות ממבחר מטעמים. רבות מן המסעדות הן תיירותיות, למרות שהם בהחלט טובות, אך ישנן גם מסעדות אותנטיות בהן תטעמו את טעמיה האמתיים של יוון.

MPOUKODORA – זוהי טברנה מסורתית הנמצאת בחוף ELIA אשר בסיתוניה. כאן תוכלו ליהנות מאוד יווני משובח עם נגיעות מודרניות. כאן ישנו מבחר של דגים טריים ופרות ים. מידי יום ישנן מנות מיוחדות המבוססות על המצרכים הזמינים. את הנוף לים כבר הזכרנו?

SOUSOURADA & SGOUROS SKATZOIROS – מאחורי השם המפחיד מסתתרת מסעדה נהדרת הנמצאת באפיטוס, קסנדרה. השף והבעלים מגיש כאן מבחר מנות יווניות וים תיכוניות עם הרבה יצירתיות.

BOUCADOURA – אחת ממסעדות החובה, גם היא נמצא בחוף ELIA בסיתוניה. לצד מנות טאברנה מסורתיות ודגים טריים, תוכלו גם ליהנות משקיעה רומנטית.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
Avatar
קווי חופשה הינה חברה סיטונאית מובילה בתחום טיסות השכר וחבילות הנופש. קווי חופשה מפעילה טיסות שכר ומחזיקה מלאי מושבים בלעדי וזמין (גם בטיסות סדירות) ליעדים רבים באירופה, כגון: ברצלונה, מדריד, רומא, ברלין, מינכן, פאריס, ורונה, אמסטרדם ועוד
Summary
חלקידיקי הקסם המשלב רצועת חוף לצד מפרצים תכולים
Article Name
חלקידיקי הקסם המשלב רצועת חוף לצד מפרצים תכולים
Description
רק 40 דקות נסיעה מסלוניקי ומגיעים לחצי האי חלקידיקי ומייד מתאהבים בקסם המשלב רצועת חוף מיוערת לצד מפרצים תכולים ובוהקים. מחצי האי חלקידיקי יוצאות 3 לשונות יבשה
Author
Publisher Name
קווי חופשה
Publisher Logo

חופשה בסלוניקי

חופשה בסלוניקי , העיר השנייה בגודלה ביווןחופשה בסלוניקי , העיר השנייה בגודלה ביוון

חופשה בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, אחרי אתונה, יושבת על צומת דרכים חשוב מאין כמוהו במקדוניה, שבצפונה של הארץ והספיקה לראות הרבה תרבויות וממלכות קמות ונופלות במהלך 2,300 השנים שבהן

garda

אגם גארדה : עשרת הבארים הטובים ביותראגם גארדה : עשרת הבארים הטובים ביותר

אגם גארדה, השוכן במורדות הרי האלפים האיטלקיים, במרחק של כשעתיים נסיעה מזרחית למילנו, הוא אחד היעדים המפורסמים באיטליה. לאזור יש הרבה מה להציע, עם וילות, נופים ציוריים של הרי הטרנטינו

חופשה בברצלונה

חופשה בברצלונה – עיר של ארכיטקטורה, אמנות וחיים תוססיםחופשה בברצלונה – עיר של ארכיטקטורה, אמנות וחיים תוססים

מתכננים חופשה בברצלונה? אוצרותיה הארכיטקטוניים של ברצלונה משתרעים על פני תקופה של יותר מאלפיים שנה... מעמודי מקדשים עתיקים, שהוקמו בימי יוון ורומי, עד חומות העיר העתיקה ומסמטאות הרובע הגותי ועד